AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
822

frågor om larm installation

po
35
pontuz
325i - 94
Hej.

Har i tankarna att installera ett larm eller eventuellt bara ett fjärr lås. Men jag funderar på hur man ska koppla larmet till bilen, alltså vart ska jag koppla larmets "datorbox" till bilens ----- ?. Är detta en operation som kan göras av en som är nybörjare när det gäller bilar men har vissa kunskaper innon elektronik?. Ni som gjort en installation skriv gärna om ni tyckte det var svårt och vad man ska tänka på

MVH

jag är larm installatör och jobbar med cargardlarm,
frågor från mig är vilker larm vill du ha? vad vill du göra med larmet?
Har du elhissar?
årsmodell på din bil?
får jag svar på dom så kan jag hjälpa dig.

// Ronny
po
35
pontuz
325i - 94
Hej Ronny, jag har inte bestämt mig vad jag ska ha för larm är, det ändå kravet jag har är att det ska finnas en fjärr lås funktion. Du kanske kan rekomdera nått för mig ?. Nej jag har inte elhissar på bilen bara vanligt central lås. bilen det gäller är en 520 -89.
okej, jag har ett cargard t70c larm i min å de är både billigt å robust. då har du ett larm som går att bygga ut hur mycket som hälst, du kan läsa lite på www.cargard.se, eller så finns de länk på våran sida www.roosel.se.

larmet kostar 2800+moms om jag inte missminner mig
po
35
pontuz
325i - 94
Ok, jag ska kolla upp länkarna. Men installationen tror du den kommer gå smärtfritt ?. kort sagt om jag följer beskrivningen så går det inte fel ?
jag kan maila en installanvisning till dig så då går de smärtfritt,
det är bara vi installatörer som kommer åt den informationen, länkarna är bara info om larmet=)))

//Ronny
po
35
pontuz
325i - 94
Hej.

Ja det vore underbart om du kunde göra det .
magicxtc@msn.com många tack :D.

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.