AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.304

BMW-ägare får inget socialbidrag

Sida 3 av 3
gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Bayerische/bayerischemotor,
då har vi nog ganska lika uppfattning - det finns människor som har det så knapert att dom får bidrag trots att dom har arbete, vilket i mina ögon är helt OK - dvs det är inte OK att folk ska behöva bidrag, men det är OK att dom som verkligen behöver får det.
Det som är åt skogen är när folk (möjligen denna kille, men det vet vi ju inte säkert) som har så pass bra ekonomi att dom har råd med en bra bil (BMW eller annan) ändå lyckas fuska till sig bidrag, vilket ju var det tidningsartikeln egentligen handlade om.
Sen kan man störa sig på att journalisten ifråga ser en extra poäng i att det råkade vara en BMW killen hade - där tittar Jantelagen fram, vilket är synd för i princip hade journalisten rätt....

/// Gunnar E.

Såg att folk skrev lite om den halländska dialekten. Måste bara säga att vi anlitade en reklambyrå i halland för ett antal år sedan (av okänd anledning) När de presenterade sin grej talade de mycket om: kåt texter (på riktig svenska KORTA TEXTER). Höll på att dö av skratt. Klart att folk från en bygd där man talar om kåt texter även är fördomsfulla mot BWM som märke. =)
bayerischemotor:

bara halva=)
Tror att tidningen bara vill luras. Tror inte att någon som går på socialbidrag är så dum för att köpa en bil för 100k för att sedan skriva den på sitt namn..

Alltså det låter skunk hela historien tycker jag.

Mvh

Mauricio

betriebsanleitung3
Om personen med bdraget är invandrare eller ej vet jag inte, men en sak är säkert, tidningarna skriver inte ut om så skulle vara fallet.
gunnare:

Hela systemet är i mina ögon fel tänk att få pengar utan att göra något, det säger sig självt, att det är helt fel.

I andra länder har man en tidsfrist dvs man kan ta ut bidrag(a-kassa) under ett års tid om man inte klarar av att hitta jobb under den tiden mister man sin ersättning efter den tiden.

Nä ta bort nästan all form av bidrag och samtidigt sänk skatte trycket så att det lönar sig mera att arbeta än att ta bidrag årent runt livet ut.

Ursäkta om det blev för mkt poltik
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Maurixt:
Bilen stod ju numera inte på honom, dock fanns inget överlåtelsekontrakt. Han hade väl helt enkelt trott han skulle kunna komma undan genom att ha bilen på sin polare eller något i den stilen. Hoppas han blir återbetalningsskyldig för utbetalda socialbidrag nu bara så det svider ordentligt för honom, då gör man inte om det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.