|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tryggve: du menar "rapsnegrerna" söde om åsen?? ja dom är inte lätta att förstå heller....*S* (Själv talar jag lika dialektfri svenska som Fredrik Lindström, Yvonne Ryding och grabbarna i Kent....) En fråga bara: Vad heter det i Halmstad när man talar om värde utveckling på aktier?? (börskurs).... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ingen, oavsett etnisk tillhörighet, bostadsort, bilmärke etc, ska kunna köpa en bil för närmare 150 000 kronor på avbetalning och ändå lyfta socialbidrag. Faktum är att det inte ens spelar roll om bilen kostar 15 000 kronor. Får man socialbidrag har man riktigt dåligt med pengar och behöver man då en bil så får man "ta vad som bjuds", vilket i verkligheten betyder "en bil som rullar och inte är livsfarlig". Killen är en bedragare och ska således inte ha en spänn i bidrag. | |
|
Gasar-Magnus> Det heter böös-kuus, med korta s. Ex. intespåt har ökat sin böös-kuus med föötti påsent genom en ökad fösäljning av spåotskjåtoor. (Fast jag talar liksom du också dialektfri rikssvenska med tydliga ärrr) Skall man äga bil överhuvudtaget då man får socialbidrag? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Tryggve - Ja, under förutsättning att man anses behöva en bil. Med andra ord sällan 20-åringar som bor och jobbar mitt i Stockholm City, och betydligt oftare ensamstående mödrar boende långt ut i förorten med tre småbarn och dagis och arbete på andra sidan stan. :) | |
|
Jag är skeptisk till om det verkligen är så att personen i fråga verkligen äger en BMW. Hur skulle man kunna ha råd med att äga en BMW för 150 tusen kronor på socialbidrag, det finns många som har heltidsarbeten som inte kan ha råd med en E39. Tro inte allt ni läser, artiklar skrivs för att beröra och framför allt för sälja. Förmodligen är denna bidragstagare svensk, annars hade det med stor sannolikhet stått "invandrare köper BMW för 150 000 kr på socialbidrag." - just eftersom det berör mer. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| Mugge - Nu är det ju så att det är bevisat i domstol att personen ifråga har ägt bilen och skrivit över den på någon annan, så även om det är nobelt av dig att försvara honom och att du har helt rätt i att man inte ska lita på allt som står i tidningen så får du nog se dig överbevisad denna gång. :) | |
|
Mugge skrev: > Hur skulle man kunna ha råd med att äga en BMW för 150 tusen kronor > på socialbidrag, det finns många som har heltidsarbeten som inte kan ha > råd med en E39. Det är ju det som är poängen? Man ska inte kunna använda socialbidraget till att betala av sin bil, oavsett om det är en BMW eller inte. |
|
| Han lägger åtminnstone sina socpengar på nåt bra till skillnad från alkisar och knarkare. | |
| Kul hur många ggr ordet "BMW" upprepas i texten. Varför inte bara "Bil"? | |
| Det kallas starkt varumärke. | |
|
Vad bra att fuskaren åkte dit, bar jobbat bidragsmasen :) Mvh, Kalle |
|
|
Acey: bra poäng & sammanfattning på kontentan av hela tråden. Hade tänkt kommentera mer men du sa precis det det handlar om. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
| Jag åker till socialen men min BMW lägger fram nycklen på bordet och säger att jag behöver pengar till bensin. Och social tanten håller med att bensin priset är sky hög och lägger 500 spän mer på bidraget. Det är ingen skämt | |
Njuren |
Mugge: Sanningen är mer skrämmande än du tror, det finns människor som rullar i exklusiva bilar finansierade enbart på bidrag.Vårt system är ett skämt och det jävligaste av allt är att det är vi som sliter achlet av oss på jobbet som betalar..... BMW - i nöd och lust? |
|
Njuren: Väl talat... tyvärr... :/ |
|
bustorp |
civ98ssu: Detta kan inte vara sant!! "Ödmjukhet inför kunskapen" Länk |
|
Anders N "...och arbete på andra sidan stan. :)" Hoppas verkligen inte man får socialbidrag om man har arbete! ;D |
|
|
Real Power, jodå, det finns gott om t ex lågavlönade, ensamstående föräldrar, som har inkomster en bra bit under socialbidragsnormen. Många är dock för stolta att begära bidrag (jag känner flera!) utan 'hankar sig fram' så gott det går, vilket kanske är tur för de kommunala finanserna.... I det perspektivet tycker jag det vore åt h-e om folk skulle kunna finansiera bilköp i 150.000 kr-klassen tack vare socialbidrag! /// Gunnar E. |
|
|
Lite förankring i verkligheten, tack. Du kan inte underhålla en bmw på bidrag, för det första. Det är heller inte det det handlar om, det handlar heller inte om att man kan kan eller inte kan finanisiera ett billöp för bidragspengar. Poängen handlar inte om BILEN, utan att många, förmodligen denna kille, tjänar ganksa bra pengar svart, och samtidigt tar ett bidrag- för att få extrapeng. Bilen, BMWN, behöver egentligen inte ha någonting att göra med bidraget. |
|
|
Bra skrivet Bayerische! btw Du har mitt smeknamn:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.