|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har en 523iA -98 dær knapparna till kliman (+/-knapparna, alltså de man stæller temperaturen med) spruckit i mitten. Ær detta ett vanligt fenomen? Kan man byta knapparna? Tack! | |
| Precis samma fenomen på min 97'a. Allting går att byta, men är det värt priset, sprickan ser ju ändå bara ut som ett hårstrå över knappen... | |
|
Urshult: Min +/- knapp var också sönder, och för att fixa det är man tvungen att köpa alla knapparna till AC:n (dom sitter på en AC attrapp) det kostade inte mycket i inköp, och lätt att byta. Jag tror att artikelnumret är: 8 375 645 men är inte riktigt säker. |
|
| Tack før hjælpen. Stente: Njae, hårstrå och hårstrå. Min vænstra "+knapp" har gått helt av och endast den ena halvan fjædrar tillbaka. Irriterande! Snabel a: kan du ge en enkel beskrivning av hur man skiftar knapparna? Hur får man exempelvis loss ac-panelen? | |
|
Verkar vara standardfel... Alla 4 av mina värmeknappar var spräckta också. Irriterande att knappen nöp en i fingret var gång man pillade på dem. Kostar inte i mycket (hel panel, pilla loss de knappar du behöver) och lätt att byta. |
|
| Hur byter man knapparna? | |
| Urshult: Det är som Majtii säger; du plockar bara bort den knapp du vill byta till från den nya AC panelen sen trycker du dit den i din riktiga AC-panel. Det är små "clips" som håller fast knapparna. Du behöver altså INTE låssa hela AC-panelen för att byta +/- knappen. | |
|
Dra/snäpp loss den från undersidan av knappen. Inga verktyg behövs, bara fingrarna. Köper du en ny panel så tryck ut knapparna från baksidan av panelen så ser du hur det funkar. |
|
| Pratade med min lokala BMW-handlare. De byter knapparna åt mig. Tydligen var man inte helt obekant med spruckna klima-knappar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.