|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag håller på och letar bil åt en släkting. Kraven är en svensksåld 330 sedan med manuell växellåda, skinnklädsel (helst mörk), under 5000 mil, från 2002 eller senare. Det verkar vara svårare än jag först trodde att hitta en sån bil. Nästan alla bilar som dykt upp hos BMW-handlare har varit utan skinnklädsel och nästan alla privatannonser är antingen coupe eller touring eller diesel eller automat. Hur som helst har jag hittat ett tänkbart objekt: Länk Finns det någon nackdel med fyrhjulsdriften förutom en marginellt högre bensinförbrukning? Vad är ett bra pris? Något särskilt man bör fråga om eller titta efter vid en eventuell provkörning? Mvh Johan | |
|
Under 5000mil är rejält ovanligt för den biltypen. Oftast köper man inte en bil för 400KSEK för att köra 1500mil/år. |
|
| Vill du ha skinn och svensksålt får du räkna med att leta ett tag. Skinn verkar ha varit ett mycket vanligare tillval i Tyskland än i Sverige. Mitt förslag är att du även tittar på importerade bilar, tar hjälp av någon kunnig bedömare och prutar hårt. Med tanke på hur få bilar som uppfyller din specifikation kan det nog bli en lite oförelaktig förhandlingsposition för dig när priset skall avgöras. Har man letat länge efter en bil som uppfyller de egna kraven kan det vara svårt att inte bli "torsk" när väl ett lämpligt objekt dyker upp. | |
|
Iom att den är svensksåld så känns inte milen alltför låga så det kan vara ett kap. Fyrhjulsdriften medför ingen nackdel förutom förbrukningen och en marginell merkostnad i service (oljebyten), BMW´s 4wd fungerar och håller bra. Som alltid med 4wd; se till att alla 4 hjulen är likadana; samma dimension på fälgarna och samma dimension OCH fabrikat på däcken då olika märken kan ha små skillnader sinsemellan... Mvh |
|
|
simon_en: Under 5000 mil borde gå att hitta, de milen på en -04 är ju rätt så mycket. Alternativet är ju som sagt att importera en men då blir det genast mer jobb. Jag har kollat på mobile.de och där kan man visserligen lätt hitta bilar som stämmer med kraven men priserna är inte nämnvärt lägre än i Sverige. Men vad tror ni om den länkade bilen? Vad är ett bra pris för den? Mvh Johan |
|
|
rob_t_j72: Tack för info om fyrhjulsdriften. Då är inte det något att bry sig om i alla fall, fördelarna väger upp nackdelarna rätt så jämnt. Mvh Johan |
|
|
Jag tycker priset är helt OK - tyvärr är det ingen riktig -04 den är reggad 20/11 -03. Kräv nya vinterhjul om det inte följer med några, eller pruta motsvarande summa (7-9000:-), det blir nog svårt att pruta på själva priset på ett så nyinkommet objekt. Länk Fordonsstatus: Avställd (2005-09-27) Antal ägare: 3 Datum för första reg.: 2003-11-20 I trafik första gång: 2003-12-19 Fordonet tillverkat: 2003-11 Direktimport: Nej Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej Besiktningstermin: 2007-05-01 - 2007-09-30 Föreläggande: Nej Körförbud: Nej Vägmätarställning, km: Skattepliktigt: Ja Brukandeförbud: Nej Årsskatt, kr: 2184 Debitering vid påställning, kr: 182 Mvh |
|
|
Den här då? Länk |
|
|
Eller denna: Länk / Mvh Joakim Länk |
|
|
Hoppsan...jag var visst lite långsam... ...men denna då: Länk / Mvh Joakim Länk |
|
|
Eller dessa: Länk Länk / Mvh Joakim Länk |
|
|
Ufo&Jiie: Bilen i halmstad så läcker och prisvärd ut dessutom tror jag att den kan bli lätt såld den dagen man väljer att sälja |
|
|
Tack för alla förslag. Det finns ju som sagt inte så många alternativ om man ska leta i Sverige. Jag är personligen svag för mörkblått med ljus inredning så denna skulle vara trevlig Länk. Men om jag letade åt mig själv skulle jag istället välja en coupé. Jag håller med om att Halmstadsbilen är riktigt läcker med navigation och allt. Länk har inte skinn och är dessutom ganska dyr. Sen kan jag väl tillägga att det blev affär på ix:en. Den var i riktigt fint skick. Mvh Johan |
|
|
Ingen av dom senaste länkarna är på 330XI, och fyrhjulsdrift var ju ett av kraven, tyvärr är det svårt att hitta en 330Xi manuell sedan med skinn, och det är oavsett var man letar, jag hittade 12st på bmw.de, då var några utan skinn och en var prefacelift, så det gäller nog att göra så bra affär som möjligt på den gråa 0311:an om det ska bli ett snabbt köp av en 330Xi. Mvh Stephan |
|
|
Fyrhjulsdrift var inte ett krav utan bara en bonus. Mvh Johan |
|
|
Nån som vet vilken som är vanligast, 325xi eller 330xi? "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.