AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.702

calibra vs M3

Sida 2 av 2
Visa användare
116
dan74
330Ci -03
Ps.

Ett förslag för forumet:

Kanske läge för ett speciellt forum kallat "vs" där alla dessa diskussioner kan tas?! Så har de t.ex. på fotosidan.se.

Man kan ju inte förbjuda en massa "snack" men ifall många vill sålla bort detta så är ju en egen forumavdelning ett alternativ!

Ds.
M3
1.594
M3_LOVER
M3 3.2 Cab -97
MYCKET MYCKET BRA FÖRSLAG...tycker faktiskt de kan va kul och se hur bilar står sig mot varandra..

MVH: Henrik

///M3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Moget av Adminen där och göra en jämförels mellan en Pizza och BMW emblem!

Länk

------
Länk
Länk
Eller helt enkelt ha en Offtopic avdelning där man kan
disskutera andra bilar eller vad det nu är man känner för att
skriva.
zupra1
Bra förslag...Bmw mot världen...eller...Bmw vs Allt!

;)
zupra1
Instämmer dan74.

Det är paketet som helhet som räknas.M3:an var ganska komplett när den kom...stock från fabriken så att säga.
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Anledningen till att dessa trådar kommer upp tror jag är att väldigt många ungdomar har inte råd med en M3a.. speciellt pga försäkringen som är sjukt dyr..

När de då kan köpa en betydligt billigare ->

SAAB ng900T
calibra Turbo
Audi S4 gammla modellen

och sedan bara BPU (basic performence upgrade) trimma.. ~ 6000:- om man gör allt arbete själv och får nästan samma prestanda som en M3 eller annan betydligt dyrare bil.

Men att ni sen ska bli irriterade över att det dras upp hela tiden? ni gör det ju själv också!
Kollar man på stripentider sverige över så ser man att även en M3 321 hk kan bli ifrån körd av en chipad, 3tum och öppetluftfilter trimmad SAAB 900 med 250hk efter trim. Alla BMW ägare är absolut inte gudar på att köra.

// Jon

Länk
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Dan74:
Riktigt bra ide med ett VS forum. Skulle nog va riktigt bra för alla som vill lägga ut en VS tråd. Finns ju väldigt många som vill lägga ut en sådan tråd ink. mig själv ibland.

Mr vain:
Deffinera ungdom? Den som vill ha en "riktig M3:a" gör väl allt han/hon kan för att kunna få en M3/M5.
Talar av egen erfarenhet. Har alltid velat ha en M5 nu har jag en.
Ulke
De Nya M3/M5 kommer alltid att vara på samma avstånd från ett möjligt köp för de flesta.....
När sedan den där M3/M5 blir möjlig att köpa, ja då har redan en ny modell eller 2 lanserats......
Inköpspengen får då enbart ses som en handpeng till ett dyrt umgänge...

//Ulke
bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
att alla jämför sig med m5 o m3 är bara ett bevis på att m modellerna är måttstock i den här klassen...
Evol-79
Det intressanta med VS-trådar är att de till 90% (höftat) består av folk som inte gillar vs-trådar. Om man inte gillar dem behöver man väll inte heller läsa dem.

Jag går inte in och skriver i en tråd jag finner ointressant och påpekar hur tråkig och ointressant den tråden är. Prova att bara gå vidare och låt bli att klicka på den.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
MrVain.

Mycket klockrent inlägg må jag säga.

Dr Tinnitus
Mr
241
MrVain
Audi S2 -96 603whp
VW Passat -00 1.8T
Dr Tinnitus jag får tacka :)

Är det inte lika bra man stänger dessa trådar ingen kommer ju bli klokare av att läsa denna iaf.

Länk
Visa användare
251
simon_76
BMW (projektbil)
Kul med lite respons!
Många här har rätt i att man behöver ju inte ens klicka på tråden och börja läsa om man finner rubriken ointressant.
Det kan jag givetvis inte säga nått om,det är helt rätt!
Det jag skrev var inte menat som någon form av nervärdering av människor som finner VS inlägg roliga eller intressanta..fattar bara inte varför det är så kul att jämföra så mycket olika typer av bilar.

Men jag skrotar inte alla VS inlägg absolut inte!Riktigt kul att läsa om hur en 540i klarar sig mot en E-500 lr en M3 mot en M5 osv..om inte alla förstod det så är jämförelser på orättvisa grunder ointressanta enligt mitt tycke.
Fast det är väl skönt att inte alla tycker som jag,hur skulle världen se ut då?*skrattar*

Just real M-power
ed
776
edge
520dT M -15
HAHAHA
Man kan inte göra mkt annat än att skratta när man läser deras forum.
Jämför deras trimmade turbos med slutkörda m3or så kanske de drar dem =)
Tröttnade på alla dessa calibror för nåra år sedan när alla tyckte att de va så himla coola, skulle ja jämföra calibra med bmw så hade ja jämfört med en m3 stylad 316 eller nåt. Bmwn ser ruskigt snygg ut men den går ju inte allt för bra och calibran är väl inte direkt ful men den går ju inte mkt bättre än en 316 heller (undantagen finns väl)

Kôpt kärlek är fin kärlek..!

My precious Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.