|
|
|
|---|---|
|
Blev påkörd ganska rejält för ett tag sedan. Han körde rakt in i sidan på min 320 -85, ungefär vid bakhjulet. Hjulet blev snett, men jag hoppas att det var bärarmen som tog hela smällen. Har hittat några nya bärarmar på skroten, men har några frågor. -Passar en bärarm från en 318 från -86 eller en 325:a från -85? -Brukar det vara nåt mer än bärarmen som tar stryk vid såna här kollisioner? /Aron | |
|
Bärarmsbalk och/eller drivaxel/knut kan ju ha blivit sneda. 320 då har du trumbromsar antar jag och då är 318is, 323 & 325 ute ur bilden då de har skiva, om du inte tänker byta båda sidor vill säga. Bärarmarna från alla modeller av e30 passar fysiskt. Allt från 316-320 ska funka utom 318is och de med ABS som har trumma. Som svar på din fråga så passar bärarmen från 318. ///BMW - Was sonst! |
|
svintoleffe |
Jag skulle nog byta hela bakvagnen, risken finns att att den har blivit krökr på mitten. Man behöver inte se det med blotta ögat. Länk Bimmern MVH Leffe |
| Får man fråga varför du bökar med det själv? blev du påkörd så står väl den andres försäkring för kalaset, eller var det en smitare? | |
|
Nu är den nya bärarmen på plats, men hur är det, ska klumpen där man stoppar in drivaxeln vara oljefylld? Alltså att den töms när man drar ut drivaxeln och måste fyllas på efteråt? Nåt annat man bör tänka på innan man hissar ner den och provkör? JohanE, svintoleffe: Bärarmsbalken eller hela bakvagnen orkar jag nog inte byta så jag får böna och be att de höll istället, det lär väl märkas när jag provkör den. soul: Enligt försäkringsbolaget var det tydligen mitt fel... /Aron |
|
|
Diffen/bakaxeln töms inte när du demonterar drivaxlarna. Det är packboxar runt medbringarnas axlar så det ska vara tätt där. /Anton |
|
|
Anton: Medbringarna, vad är det? Är det den inre änden av drivaxeln som sitter med sex stycken insex-skruvar? Jag demonterade nämligen inte axlarna på plats utan drog ut hela axeln ur bakaxelklumpen. /Aron |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.