AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
484

L eller inte L

bm
26
bmw745
745 IA Highline -87 318IA -01
jag är på jakt efter en E 32 det har inte så stor betydelse om det är 730,735, 740 men jag undrar om den långe modellen har någon negativ eller positivt körmässigt, prismässigt?
Ska man vara livrädd för att köpa en 750? bilen ska rulla många mil.

Pelle
Horace.E.Hollywood
Mmmmmm Funderar oxo som bäst på att införskaffa mig en E32:a....L varianten verkar lite snyggare dock.... Men sen ere juh vilken bil man får tag i...om de e L varianten är det ett plus tycker jag...

Turbo? neeee REAL POWER!
Personligen tycker jag L varianten blir så stor i baksätet att det nästan känns lite opersonligt när man sitter därbak. Men o andra sidan brukar L versionen ha lite mer "lull lull" ex fotstöd längst ner, fällbara brickor på baksidan av framstolarna, ibland kylbox i kudden mellan sätena. Men det beror ju på hur den är utrustad. Jag skulle vara väldigt noggrann med att kolla bilens skick stora som små saker, för även dom kan kosta skjortan om man vill åtgärda.

// Mathias
Personligen tycker jag L varianten blir så stor i baksätet att det nästan känns lite opersonligt när man sitter därbak. Men o andra sidan brukar L versionen ha lite mer "lull lull" ex fotstöd längst ner, fällbara brickor på baksidan av framstolarna, ibland kylbox i kudden mellan sätena. Men det beror ju på hur den är utrustad. Jag skulle vara väldigt noggrann med att kolla bilens skick stora som små saker, för även dom kan kosta skjortan om man vill åtgärda.

// Mathias
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
IL har inte lika bra väghållning som en vanlig I. IL är 114 mm längre. Gjort för att det ska finnas mer benplats. Tänker du lite mer på sport så välj då hellre en I. Om bilen ska rulla många mil så blir det nog lite billigare med en 735iL istället för en 740 eller 750. Priserna på 735i och 735iL skiljer nästan ingenting på begagnatmarknaden. IL är inte så vanliga i 735. Tvärtom när det gäller 750i, det finns fler IL än I tillverkade.

Om du skulle vilja ha en IL så köp en i Tyskland, en 89-91. De är väldigt fina i karrossen när de inte har behövt gå i salt och den hårda vintern. Finns bättre och större urval där nere också.

//Schnitzer
ho
432
hombre
750iA 1991
Ska man ha E32 vore det synd att inte köpa en med v12:an... Nöjet ha en grymmt stor motor som aldrig behöver ansträngas värt endel.
Kör nu ca 100 mil per vecka med 750. Drar <1.2 , kommer att dra en en del mer när det blir mindre halt och jag kan höja hastigheten :)
Jämfört med en 535 som jag också kört många mil är skillnaden gigantisk i hastigheter 100-150. Tystare, max acc förmåga. En kickdown i 120 är bara grym...

Aldrig mer en rostig Volvo !
ho
432
hombre
750iA 1991
Ehhh svarade visst inte på frågan..L eller inte L..
Har aldrig kört L. Men lägre bil blir annorlunda bil.
Har god plats för barnen och vuxna utan L i baksätet.

Aldrig mer en rostig Volvo !
Horace.E.Hollywood
Hombre >< Jag hade en E34, som var GRYMT TRÅNG i baksätet...

Hur är en E32:a mot en E34:a i baksätet?

Så en 740iAL är 11,5cm längre, och det är utrymme för benen BAK?

Turbo? neeee REAL POWER!
svardska
L är stabilare och komfortablare tack vare längre hjulbas.

750ila-90
VW 1954
MB 200-89
VW Coach-90
mm.mm.mm...

K,sVard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.