|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Stephan 735i Om du körde fort kan jag förstå att du inte tänkte på den aktiva styrningen men och du kör sakta och inte märker av den aktiva styrningen så skulle jag påstå att du inte känner skillnad i acc på en m3 och 318 heller ;-) Det går helt enkelt inte att missa den stora skillnaden på en bil med AKS och en utan vid stora rattutslag i låg fart (eller rättare sagt små rattutslag och lite svängradie) |
|
|
ja det är kasst att det inte finns till alla modeller, vet nan om det finns till e65? där borde det finnas. Jag ska se om min chef vet varför det inte finns i alla BMW ryk...M3 e46 SMG...herregud alltsa, du äger en riktigt läcker bil...:-) |
|
|
Acous Tackar, den är riktigt rolig att köra. |
|
Buspelle |
André: Jag skulle välja vanlig styrning trots avsaknad av servotronic. |
| Ska förbi M-bilar till helgen för att testa en E90 utan AS | |
|
ryk 330xi, Andrè; Mycket underligt, för jag körde bara max 75km/h men någon större skillnad jämfört med andra bilar märkte aldrig jag "båda mina 540 har servotronic så den styrningen känner jag väl" borde det inte göra det? Eller är det ingen revolutionerande förändring? Ingen av dom andra nämnde heller något om styrningen, annat än Amerikanen som frågade om bilarna hade aktiv styrning före körningen, men därefter inte ett ord, anledningen att jag skrev att jag hade hoppat aktivstyrning var att jag trodde servotronic gick att få utan aktivstyrning, men valet blir lite svårare när så inte är fallet. Jag får helt enkelt åka och provköra en E90 utan AS, så kan jag säga om jag märkte att den inte hade tillvalet och ge ett bättre utlåtande. Mvh Stephan |
|
|
Stephan Pröva en med AS igen och gör någon fickparkering eller kör någon rondell, korsning i låg fart så kommer du känna av AS. Första gången när jag backade ut från parkeringen på jobbet så höll jag på köra in i väggen för den styrde så mycket mer än jag var van vid. Men ligger du i ca 70km/h så kan jag tänka mig att du inte känner av den speciellt mycket. |
|
|
Andre´: Dom flesta som ger råd om aktivstyrning verkar inte ha det själv utan har bara provat. Precis så var det för mig också när jag beställde as tyckte det kändes kanon. Förmodligen nyhetens behag för nu när bilen gått 1200 mil VET jag att det inte blir nån mer bil med as. Varför har jag redan skrivit i en tidigare tråd till dig. |
|
|
Mattias H Min far har kör över 4000 mil med AS och han tycker det var en av dom bästa tillvalen han gjorde förutom komfortstolarna. Som jag skrev i en tidigare tråd ang detta så är smaken som baken delad. |
|
|
I senaste TV testas bl.a BMW E90 325i Touring där står det : "Vi har för övrigt i tidigare BMW-tester anmärkt på att styrning kan upplevas som för "nervös" och kärva för mycket passning på motorväg. Samma oro märktes denna gång. Aktiv styrning saknades på testbilen men finns som tillval för de 6-cylindriga modellerna i 3-serien, 12900kr. Aktiv styrning ger en annan utväxling med färre rattvarv i lägre farter" Hur ska man tolka det? Förespåkar TV Aktiv styrning rent av? |
|
|
Styrningen är naturligtvis ingen katastrof men inte värd pengarna. ryk 330xi: Beror också hur man kör min farsgubbe tycker också det är bra när han har varit ute och glidit med min bil. Men så gör han också det glider. |
|
|
mattias Min far kör mycket banåkning (förvisso med en anna bil) och är ingen fisåkare, André har sagt att han inte ska köra på bana och då tycker jag man mest glider i trafiken. Jaja mig spelar det ingen roll hur han gör så jag kommer lämna den här tråden nu, jag har svarat i den andra tråden som handlar om samma sak att han ska skita i AS för att inte bli besviken om han inte skulle gilla det. Lycka till med valet i alla fall |
|
|
ryk 330xi , ska testa AS igen imorgon, får fatta mitt beslut senast på lördag då bilen kan bli spärrad för tillverkning när som helst. |
|
| tack för Era synpunkter grabbar! ;-) | |
| Äger ingen AS-bil men har provkört en E60 utan att veta att bilen ifråga var utrustad med denna finess, och visst FN märktes det. Markant dessutom... Är ni avtrubbade? Det var faktiskt kul och praktiskt i alla fall på en så pass liten tur. Skulle dock aldrig betala dom där tolv är vad det nu är. Jag är för snål för det helt enkelt. Och så kan man hävda att om inte M-bilarna har det så behöver jag det inte heller. ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.