|
|
|
|---|---|
paese |
Hej hopp! Om jag behöver byta innerskärm på en 328:a e36, är det då att rekomendera att lämna in eller göra det själv? Är det en krånglig historia eller kan det vara värt att få det gjort för den slanten det kan kosta att leja iväg jobbet? :) Btw. Vad kostar en innerskärm och hur mycket på ett ungefär att byta på en firma? (för protokollet fram höger) Tack på förhand ;D |
|
Jag bytade min ena för ett par dagar sedan och det var inga svårigheter alls det är bara att ta av hjulet så sitter det fem,sex skruvar som man ser tydligt. En innerskärm kostar 150-200kr kommer inte ihåg exakt, tycker absolut inte att du ska lämna in bilen på verkstad för att få den bytt det gör du själv på en halvtimma. |
|
| Bytade är ett roligt ord som många verkar använda vad i helvete betyder det ? | |
|
Tydligen säger många skåningar "bytade" istället för "bytte" som det heter =) Det finns en hel del skåningar på jobbet som säger så :D ///Foppa |
|
paese |
Allright, det var ju inte alls farligt inte, det blir till att ordna upp det i helgen då da, när man har lite tid över :D |
| foppa > skåningar kan varken prata eller skriva .. har stört mig på detta "bytade" i tid o otid.. skönt o fått klarhet i vilka som ligger bakom det då ! :) | |
|
Jag är från Halland om det är ngn som undrar. Förresten vad spelar det för roll om man skriver bytade eller bytte trodde detta var ett forum för BMW och inte för svenska grammatik eller vad man ska kalla det... |
|
|
Men bytade låter faktiskt skumt, dock känner jag igen det för jag har många kompisar som pluggar här som är från skånetrakten. Stavfel är fult och ger ofta ett oseriöst intryck även fast det inte alls är meningen. Det sänker "seriösitets" graden på forumet. Vidare till folk som skriver med stora bokstäver, i rubriker eller hela meningar, inte snyggt. Ta en bilannons som ett exempel, hur många går inte bort när man letar bil? Just pga felstavningar, som ger ett oseriöst intryck, även fast säljaren kanske är ytterst seriös. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.