|
|
|
|---|---|
|
Är Casterstaget samma som spindelled ?? MVH-V8 | |
| Ja, om det är bakre övre du menar | |
Paap Reeder |
... på E32 heter den länkarm på BMW-kvittot. MVH /// Paap R |
Ulke |
Casterstag är väl detsama som stabilisatorstagen om jag inte är helt ute o cyklar..... Länk Dessa mvh Ulke |
Ulke |
Spindellederna sitter både i främre o bakre länkarmen på din E34... Länk Länk //Ulke |
|
ulke, det du har på bilden heter stabilisatorstag, kallas även för pendelstag, men casterstag är ngt heltannat.... ska se om jag kan få fram en bild på casterstagen. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
Ulke, Du hittade visst bilder på casterstagen själv i ditt andra inlägg. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
| castersatag är INTE samma sak som spindelled. 2 helt olika länkarmar som sitter bredvid varandra | |
| Casterstag är samma som pendelstag, som i sin tur är samma som stabilisatorstag, som i sin tur är samma som krängningshämmarstag, som i sin tur är samma som skrammelstag, som i sin tur är samma som krarrstag, som i sin tur är fullständigt total idiotiskt undermånligt konstruerade. ;) | |
Ulke |
Alltså kanske gamle Ulke hade helt rätt i sina inlägg ändå? :o) |
Ulke |
BTW har jag på förarsidan ett Stabbstag som i den övre infästningen har böjt sig i materialet "som en knäckt nacke" kan det vara därför bilen vandrar i sidled lite otäckt? spårar liksom.... mvh Ulke |
Ulke |
Joxade ihop begreppen lite....casterstage är samma som bakre länkarmen givetvis..... Har dock problem med mitt stabbstag, hoppas att det är det staget som ger den oroliga gången i sidled och ett slitage av förarsidans däck på insidan.... ulke |
|
snälla nån. casterstag är inte samma sak som pendelstöd (krängingshämmarstag). casterstagen är 2 stora stag som går från spindeln. i änden på varje så sitter en stor rund bussning. har inget med krängningshämaren att göra! läs på innan ni skriver något |
|
|
Ulke casterstag är den tredje bilden du la ut. ett krängningshämmarstag gör inte så att däck slits på insidan eller ostabil |
|
Ulke |
Kom nog lite efter det att jag bytte till 18" hjul det ostabila....får kolla över hjulinställningen, trodde den skulle vara hyfsa då den är inställd i maj, men då var det i och för sig bara 16" på bilen..... Liten skillnad måste nog mit dåliga stabbstag göra ändå, det blir ju inte bättre i alla fall... I Maj byttes även alla stag i framvagnen och leder...kostade 8000:- + montering samt hjulinställning på det.... mvh Ulke |
|
OK då....det är inte samma min bil klonkar vid ojämnheter . lite viberationer vid lätt bromsning. bromsar jag hårt så finns det inga viberationer. stabilisatorstag har jag byt,båda sidor. fått tips på att det kan vara spindelled,en annan säger casterstag. MVH-V8 |
|
Ulke |
Sitter ju en spindelled i casterstaget med...... |
| det kan man väl kalla det. men den heter inte spindelled i när man pratar om de här framvagnarna.det skulle bli lite förvirrande :) | |
|
fami: Testa att rulla sakta med bilen och "dutta"upprepade ggr med bromsen samtidigt som någon kollar på framhjulet. Om det klonkar och hjulet rör sig bakåt, så är glappet antingen i casterstagets bussning eller spindelled. Du kan ta loss casterstaget vid bussningen och kontrollera den, när den då bara sitter fast i spindelleden är det lätt att känna om leden glappar. Kom bara ihåg att bilen måste stå på marken när du drar åt staget vid bussningen. |
|
|
tack jocke ska kolla det imorgon. MVH-V8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.