|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 520i 24v -93 med Vanos som har gett upp. Nu undrar jag om det går att sätta i en m50b20 från en nyare 520/320i? Jag har sökt på forumet och inte hittat något entydigt svar på det. Jag hoppas någon kan ge mig ett bra tips på detta! Jag syftar då på årsmodellerna 94-96. | |
|
Hej! fram till -95 sitter det ju samma motor m50b20 med vanos så det bör ju gå....från -96 är det väl m52 som gäller å då kan det säkert bli lite värre.... Mvh Andreas |
|
|
Så länge blocken passar så är det ganska enkelt... Så det inte är olika block mellan motorerna. Kolla så styrboxarna har samma nummer. Annars får du skaffa styrboxen till den nya motorn också. Min bil är en 93:a, 530 V8. Men efter ett motorras satte jag i en 4-liters V8 från en 95:a i den. Identiska block utvändigt, bytte bara styrbox utöver motorn. Funkar fin fint... Min bil Länk |
|
|
Det du menar är alltså att så länge det är en m50b20 med Vanos så funkar det utan några som helst problem? |
|
|
Jo det ska funka. Men du måste ju ha rätt styrbox till den motorn. skulle tippa på att det inte är samma mellan dom två motorerna... Länk |
|
|
Jag förutsätter isåfall att styrboxen följer med den motor jag köper. Jag har för mig att åtminstone Touringen hade m50b20 även -96? |
|
|
Kolla noga så att den verkligen gör det. Jag fick inte med min när jag köpte motorn. Den fick jag köpa separat. Tror den kostade 1200:- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.