|
|
|
|---|---|
|
Det är så här att när jag kör på 99.an,alltså v power så växlar min bil så mjukt å fint:När jag tankade 98 så hugger det igen,vad är det för problem jag har? BMW e lag | |
|
Överkänslighet för placeboeffekter? ;) "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Nja,men det är sant,funkar mycket bättre BMW e lag |
|
|
cstjawa: håller med heltsonika. Inte kan väl bensinen ha nånting alls med växlingarna att göra? |
|
| Det kanske inte är själva växligen i sig själv som är problemet, utan att motorn går bättre på V-power av någon anledning. När servade du bilen senast (insp II), tändstift, luftfilter, mm? | |
|
kängurubränsle? :-) ___ //Peter Lundin "When people are free to do as they please, they usually imitate each other." |
|
| Vatten i soppan, eller råttan i pizzan? ;) Prova att tanka på någon annan mack för säkerhets skull... | |
|
Enligt mig är det ingen placeboffekt, jag känner tydligt hur den bara säger "push me, push me" och triggar i minsta kontakt med pedalen. Får nästan dra i handbromsen för att stoppa besten. :-) Bränsleförbrukningen har jag inte blivit riktigt klok på än, delvis beroende på att jag köpt nya vinterdäck som åkt på och av. |
|
|
V99 drog i min hunds svans, åt upp alla kakor förutom en och snodde alla vänstersockor så nu har jag bara omaka par kvar :[ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.