|
|
|
|---|---|
|
Hej på er... Gjorde ett par inlägg tidigare i veckan om vandrande tomgång på min 525:a. I dag när damen i huset var inne i stan så la bilen av helt. tvär dog. så jag åkte in och bogsera hem den. den vägra att starta men på bogsering så hoppa den i gång efter 100m. Nu undrar jag . den genomskinliga slangen från filtret kom det en massa luft i sammtidigt som bilen hoppade igång. gick på tomgång i ca 5 min och hela tiden kom det luft sammtidigt som diesel, men bilen gick rent. De värkar som jag får problemen när jag har under 20-30 liter soppa i den bara. Fråga ett.. är den genomskinliga slangen returen ? Fråga två.. kan de gå på mer självtryck när jag har över 30 liter diesel i den ?? Fråga tre.. när den inte startar, kan jag lossa nån slang vid filtret för o kolla så jag har tryck ?? Puhhh... en sat... massa frågor på en gång. Men jobbigt om man inte kan lita på bilen om man åker i väg !!! Mvh Anders | |
| Det är förmodligen förpumpen i tanken som gett upp. Dessa symptom brukar komma då. | |
| ok... vet du om den är bökig att byta och va den ligger i för pris ? Va ut och starta bilen nu på kvällen och såg att de kommer lika mycke luft som diesel i slangen !! ....men den hoppa i gång i alla fall. Och de borde ju vara ett visst tryck. Mvh Anders | |
| Ta bort inkommande slang till filtret..vrid på nyckeln kommer det inget så är pumpen trasig eller säkring eller relä ...genomskinliga slangen är matningen..returen går närmare blocket kommer under pumpen | |
| Tankpumpen är mycket lätt att byta...sitter på 2 snäppfästen i botten..finns en lucka bak på hö sida..av med det som sitter ovanpå 2 slang samt en kontakt..ta dammsugarn och gör rent skruva av locket ner med handen snäpp loss lyft upp...ge pumpen 12 volt sen du fått upp den så du ser om den går eller inte .. | |
|
Faa.. va härligt med kunnigt folk. Tack gto80 för visat intresse av att lösa mina problem :o) Ska slita tag i det i morgon bitti !! |
|
| Det finns en säkring till pumpen men kommer inte ihåg nr på den..sen är det så att pumpen i tanken kan gå..men läcka så mycket så det inte kommer dit det ska..så var min..och jag kom på det igenom att lägga den i en hink vatten och ge den 12 volt...pumpen tror jag ligger på ca 1800 kr | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.