AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
828

Service i Malmö

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bilen ska in till service i Malmö och jag undrar vilken BMW återförsäljare Ni hade valt ??

1. Förenade Bil "Fossie"
2. Förenade Bil "Centrum"

Det kanske är samma sak ?? Men vilken av dessa aut BMW verkstäder har Ni bäst erfarenhet av ??

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Skulle nog sätta Fosie aningen högre och det mycket pga kundmottagaren David som jobbar där. Dock så lämnar jag oftast på Centrum pga att det ligger bättre till för min del. Så skillnaden är i alla fall inte så stor att jag skulle spendera 1-1,5 tim extra på transport för att ta mig ut till Fosie.

Båda verkstäderna har gjort bra arbeten och båda har gjort missar, dvs samma erfarenheter som jag har haft på Bilia, Din Bil, m fl.

___
//Ulf
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
1-1,5 tim från Centrum till Fosie?
Du måste nog trampa på fel pedal när du ska den sträckan :)

Personligen så har jag bättre erfarenheter av Fosie, men dom har oftast mer att göra så det är lite längre väntetider ute hos dom.

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

tsaros: jag kanske inte var så tydlig...Om jag på morgonen ska lämna bilen på service och sedan ta mig till jobbet och sedan på eftermiddagen ta mig ut till Fosie och sedan köra tillbaka till jobbet så innebär skillnaden i tid för mig säkert 1,5 tim totalt om jag använder mig av lokaltrafik. Tar jag en lånebil så sparar jag givetvis lite tid men det är inte gratis och ändå uppåt en timme extra tid.

___
//Ulf
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Då förstår jag hur du menade nu :)

// Mvh Andreas

Min 540i6
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.