AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
870

BMW business CD - frekvenskurva, justeringar?

so
66
soren
330i -03
Är det någon som vet hur BMW Business CD (i mitt fall i en BMW 330i -03), ändrar frekvenskurvan
på ljudet.

Jag har hört att diskanten är väldigt dämpad.
Men gör den även olika frekvensjusteringar på olika volymer?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Troligen Ja.
so
66
soren
330i -03
Är det någon som vet säkert?

Jag funderar på att anväda en cleansweep som högnivåadapter, men den lär ju inte fungera optimalt om stereon håller på och ändrar frekvensresponsen hela tiden.

Jag vill ju använda volymkontrollen på ratten, inte cleansweeps volymkontroll.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ingenting fungerar optimalt om du vill använda original kontrollerna för volymen. Lyssna om det låter som om cd:n sänker bas och diskant mer och mer ju högre volym du drar på. Gör den det så har du automatisk loudness.Det hörs tydligt.
Den har definitivt någon form av loudness, jag har ett slutsteg kopplat på högnivåingångarna och det är väldigt svårt att justera in nivåerna så att det låter bra både när man spelar på låg och hög volym. Antingen blir det överdriven bas på låg volym eller för platt ljud på hög. Däremot så kan den ju ge ut någon form av balanserade utgångar om man har den externa förstärkaren i bilen, dessa kanske den inte kör loudness på. Problemet är bara att ingen verkar veta hur man säger till den att använda de balanserade signalerna om man inte har förstärkaren :/
so
66
soren
330i -03
Vore ju kanon om man kunde komma åt den balanserade signalen om den nu är opåverkad.... ingen som har servicemanual till BMW stereos liggandes :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.