|
|
|
|---|---|
|
Sådär DKW'n är såld, så sitter man och lusläser annonser. Tyvärr finns det ju inte så många inredningsbilder. Undrar därför om någon vet om man får med sportstolar på en bil som har M-Paketet, som jag antar att M-Fahrverk betyder. Fredrik M - Snart Z3 2.8 | |
|
M-Fahrwerk betyder M-chassi så det har nog inget med stolarna att göra. Eller är det annorlunda på Z3:orna? |
|
Jompa |
Så här är det. M-Fahrverk = M-chassi M-sport sitse = M-stolar (kan vara felstavat) M-optik = M-utsende (spoiler,speglar m.m.) Hälsningar Jonny |
|
Aha, man kan alltså beställa M-Chassi utan M-Stolar och tvärtom. M-Stolarna är ju så grymt snygga, och säkerligen sköna att sitta i, så dem vill man ju gärna ha. Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
stimpenbmw |
Jag har m-chassi på min bil men inget annat m som stolar etc. besök #bmwpower på dalnet! |
|
Kan intyga att det är stor skillnad med M-stolarna, man sitter extremt mycket bättre! Vad är det för skillnad på ett standard-chassi (2.8) och M-chassi? roadZter |
|
|
Vet tyvärr inte Roadzter, fjädrar och dämpare kanske, eventuellt andra krängningshämmare. Större skillnader har jag svårt att tänka mig att det är. Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
Jompa |
Jag har M-stolarna i min och jag kan intyga att de är mycket skönare än standard och snyggare. M-chassi är hårdare och kortare fjädrar (ca 15mm), kortare dämpare, större krängningshämmare. |
|
Fredrik m: Det är grymt stor skillnad på väghållningen när man har m-chassi En liten rättning på jompas inlägg: Det sänker bilen 20mm runt om |
|
|
Den jag tittar på, har M-Chassi, vet annu inte om den har M-Stolar oxå, hoppas, hoppas. Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
stimpenbmw |
Vad innebär M stolar? Jag har en polare som har en m3a 95a och hans stolar e riktigt hårda. Min e mycket mjukare. E m stolar hårda som på m3an eller mjukare? besök #bmwpower på dalnet! |
|
Om det är gemensamt för all modeller vet jag inte, men de M-Stolar jag sett har bättre sidostöd och djupare skålning. En del har även bättre inställningsmöjligheter. Fredrik M - Snart Z3 2.8 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.