|
|
|
|---|---|
|
Jag har just fått min nya E87a och då bestämde jag för att innan jag skulle få den skulle jag DTEC och glastec behandla den. Och det rengnade lite idag och vattnet bara rann av glas rutan. Min BMW 116i Länk | |
| Jag har också gjort detta och det funkar bra när det e ljus men sämre i mörker och jag tycker att jag inte kan få rent rutorna ordentligt efter behandlingen , dom är liksom lite suddiga. Jag kommer inte att behandla om den. | |
|
Är det fler som har erfarenheter? Ska lämna in bilen om ett tag för Ditec och tänkte testa Glastec men om det blir som Hewi skriver så är det ju tveksamt...Blir det olika resultat beroende på hur sliten rutan är? Så här står det på Ditec Malmös hemsida: Glastec: Glastec reducerar reflexerna vid mörkerkörning - det är en sensation! Rengöringen av glasen blir mycket enklare, lättare att ta bort is och insekter. Studier visar att reaktionstiden vid körning i regn förbättras med hela 25%. Vattnet pärlar sig också och blåser av rutan vid körning i högre hastigheter, så torkarna inte behöver användas lika frekvent. Hållbarheten på Glastec är lång jämfört med liknande produkter ___ //Ulf |
|
|
Vattnet pärlar sig också och blåser av rutan vid körning i högre hastigheter, så torkarna inte behöver användas lika frekvent. Hållbarheten på Glastec är lång jämfört med liknande produkter Detta stämmer jätte bra faktisk jag är skitnöjd Min BMW 116i Länk |
|
|
Ett billigare och som funkar lika bra är Rain-X eller Rainkleer som finns på mackarna. En liten flaska kostar ca 50-70:- och räcker ca ½år och är lika lätt att applicera som att putsa rutorna. Har använt det i 10 år och är jättenöjd. Glastec är dyrt - men tid är pengar! M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Glastex funakr jättebra på min X3a. LAde på behandlingen i februari och det var knappt nödvändigt att använda torkarna längre när det regnar. Rekommenderas... Asken |
|
|
Låter ändå som det är värt att testa. Så här i efterhand så gissar jag att min V70 hade denna behandling när jag köpte den för det var ungefär som Asken beskriver. Efter några månaders så märktes det att det blev sämre och i dag (15 mån senare) så är det som vilken ruta som helst. ___ //Ulf |
|
|
well ditec lägger ju glasstech på alla rutor inte bara fram dessutom kostar det 500 kr med Ditec behandling och en behdling ska förnyas varje gång man är på ditec men troligen bara framrutan. Min BMW 116i Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.