AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
798

larm installation

Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Tjenare..
Håller på att montera ett larm i min bil, en 525i -91, undrar om någon vet hur jag kopplar in den nedersta delen/sladden på bilden, den som går till "High coil"

bilden: Länk

Ska den kopplas till någon speciell sladd vilket ajg antar så får ni gärna peka ut den på något av följande kretsschema:

Länk

tacksam för snabba svar...

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
parolof
skumt larm, det ser ju ut som den oranga kabeln bara ska lindas en 5-6 varv runt tändkabeln från tändspolen för att känna av startförsök
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
tyckte me att d ser litta konstigt ut... men jag M50 motor och där e ju ingen "vanlig" tändspole nån ide på hur man gör på den?

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
parolof
borde ju funka med vilken tändkabel som helst, den känner ju av där också, men inte så ofta;-)
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
sant.. står visserligen siffror på kablarna så jag kan ju prova på nr 1 bara o se vad som händer...

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
verkar inte som att det kommer några andra förslag på hur den ska kopplas in så jag får väl prova mig fram...

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
nxv
mitt larm är lika dant, men jag vågade i ärlighetens namn inte vira kabeln runt en tändkabel :/

GANDSJÖ: hur kopplade du in "starten" i tändningslåset?

Bilen på G:
Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
har inte kommit så långt än.. ska kolla mer på d i helgen.. har lyckats koppla så att den larmar när dörren öppnas.. typ den lätta biten.. :-)

vet du hur c-låset ska kopplas? finns ju 5 olika sätt har provat litta men får den bara att låsa när man trycker "lås upp"

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
vill ha hjälp nu.. får inte rätt på larmet.. har ägnat en del timmar nu och ar bara lyckats att koppla in så det larmar när man öppnar dörren..

nån som e bra på larm som vill hjälpa till??

skulle vilja veta hur/till vilka sladdar c-lås funktionen ska kopplas och till vilken ACC trigger ska kopplas..

larmets schema: Länk

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
nxv
hur kopplade du in c-låset?? har provat en massa nu.. har kommit så långt så att den låser upp nu när jag trycker "Lås upp" kopplade enligt schemat Positive/negative men får inte larmet till att låsa bilen...

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
nxv
jag har inte ens kommit så långt, jag hängde upp mig på startfunktionen...

Bilen på G:
Länk
Visa användare
118
Gandsjö
525iA -89
Oki... har kopplat in allt utom startfunktionen nu.. fungerar fint förutom C-lås funktionen då.. jobbar på d.. :-)

//Gandsjö
gandsjo@bredband.net
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.