AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
821

Etanol i en 520 -94a

Zi
28
Zippert
520I -94
Hej tänkte bara kolla lite om det är någon som kört eller kör på 100% E85 i sin 520. Undrar på grund av att jag är på väg.
Jag är nyfiken på om eller vad man behöver bygga eller ställa om på bilen.

Jag har tyvär ingen färddator så ja har lite koll på hur mycket mindre den dricker.

Jag kör på 30 % nu i första försöket,, jag känner ingen förändring.

\\Daniel Zippert
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Körde min 525:a på 50% och den började rycka lite på låga varv ochblev naturligtvis tröttare.

Slutade eftersom det blev dyrare med E85 eftersom bilen drar mer soppa. Min drog 3 dl/mil mer med Etanolen.....

Ska man göra detta rätt ska man konvertera och installera en extra tryckregukator.....

Mer info och kompetens finns här : Länk

Min BMW Länk
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
regulator skulle det vara ....

Min BMW Länk
Zi
28
Zippert
520I -94
Fick problem idag
Efter 6 mils körning,, motorn går ryckigt och väldigt illa,, jag vet inte än om detta beror på att det kommit fukt i motorn i samband med en tvätt som jag gjorde nyligen innan jag körde hem eller om kanske bränslefiltret är igensatt.

Funkar ok på tomgång väldigt dåligt på mellangas och lite bättre på högvarv.
Får se i morgon om det blivit bättre annars får jag hacka mig fram till mekonomen och köpa ett nytt bränslefilter.

Jag har 30 % E85 i den nu. kan filtret bli igensatt så snabbt?
Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Låter inte troligt. Jag tippar mer på tvätten, speciellt om du varit i motorrummet och stänkt. Ta upp kåpan till tändstiftet och kontrollera om det finns vatten/fukt. I så fall: ta lös tändstiften, torka rent med trasa och torka torrt med ex.vis hårtork.

Hoppas du får till det!
Zi
28
Zippert
520I -94
Hej du hadde helt rätt vatten massor av vatten,, hjälp .,finck inte bort allt ska ta resten i morgon på jobbet,, fram med tryckluften.. sen rengöringsmedel blackbock för att få bort all skit..

den går hjälpligt nu igen i varje fall,,
Zi
28
Zippert
520I -94
Har rengjort runt tändstiften idag, lindade en trasa kring en spettstång så den fyllde upp hela hålrummet fungerade kanon att rengöra på de där viset så nu är det skinande blankt och bilen går som den skulle varit ny igen..

Såg iof att gummigrejen för ett av tändstiften var lite dålig,, får köpa en ny där,, de är ingen här som har någon liggande? Vet någon om de är samma på någon mer modell än 520 ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.