|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om man behöver ha ett fungerande rattlås när man besiktar bilen? Jag kan själv inte påminna mig att man har kollat det någon gång, men frågan kom upp på ett annat forum och där blev ju svaret både ja och nej... Därför undrar jag om någon här VET hur det är. :) | |
|
när jag regbesiktade 02an utan rattlås så sa dom ingenting! detta var i Jönköping i Juli i år MVH Johan K |
|
| Besiktade en m5 e34 -91 utan rattlås i somras utan problem. Enda gången man kan få asmärkning är väl om det finns men är lynnigt typ låser ratten vid körning osv. | |
|
Rattlås har knappast något med trafiksäkerhet att göra utan mer av stöldskyddssynpunkt. Om det låser sig vid körning ska det självfallet bli körförbud men om du har rattlås eller inte spelar ingen som helst roll. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
Amethyst |
På min förra bil Ford Scorpio, satte jag en träskruv med bricka bakom tändlåset och slapp på så vis rattlåset. Detta gjordes pga fjärrstart och bilen var automat. Bara att starta med fjärren sätta sig och lägga i D. Står på skroten nu och det var lika bra för den bilen till slut. RIP Mvh Kalle Just det, Besiktningen sa aldrig något om rattlåset men kliade sig i huvet när nyckel saknades i tändningen och man gav dem en larm fjärr :) BOOM BOOM BASS Länk |
|
Precis som markkus säger är det bara om rattlåset riskerar att gå i vid körning som man kan rikta en anmärkning mot det... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.