|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Behöver byta bärarmsbussning vänster fram på min 325ci-02, dvs. E46 coupé. Tre frågor kring detta: 1. Någon som vet hur man bär sig åt? 2. Klarar jag det själv eller måste jag lämna in och är det i så fall dyrt? 3. Skall man passa på att byta på båda sidor? Bifoga gärna länk till en guide om sådan kanske finnes. Stort tack på förhand! hkr | |
|
Generellt sett (inget illa menat), men i.o.m att du frågar om du klarar det så brukar det vara så att du inte gör det. Du frågar inte hur man gör, utom om du klarar det, vilket tyder på taskig självkänsla inom mek. Men, jag vet inte heller hur det är gjort, men du bör nog gardera dig med att ha tillgång till en press. Sen så, det är ju bara att skruva o skruva tills man fått lös bärarmen, sen pressa ur, pressa in, återmontera. Sen tycker jag nog du skall byta på båda sidor, kanske kostar lite mer, men det är trevligt om hjulen på samma axel har samma förutsättningar eller vad man skall säga.. sen är väl säkert den på väg i pension om den ena gett upp. Men som sagt, se till att du har möjlighet till en press, eller ta reda på med 100% säkerhet om det behövs. Sen är det ju bara skruva.. va inte rädd, det är ju faktiskt bara bultar som skruvas lös, kom bara ihåg hur det sitter. |
|
|
Hej och tack för svar! Misstänkte att jag behövde en press, har ingen så det blir nog verkstan. Fick veta att BMW har förlängd garanti på bärarmarna, då dessa är erkänt klena (min har dock gått för långt). Hörde från annat håll också att man därför skall sätta i M3-armar då de vanliga är för klena. I övrigt skall jag försöka att inte vara rädd för min bil - såvida inte någon av alla skruvarna hoppar upp och biter mig i näsan förstås :-) hkr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.