|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Är inne på min andra M535 å tycker att båda bilarna har "humörsvängningar" i prestandan. Motorn går ej ojämnt och är i bra skick ,nyren topp å ny kam. Bilar går ju olika beroende på väder å fuktighet men detta är nåt annat. Ibland så vill den bara inte. ?? Kompisen upplever samma sak med sin. | |
|
Inte vill? Beskriv gärna mer om symptomen.. Hm,det jag kan komma på är att den är lite kinkig när den ännu inte kommit upp i arbetstemperatur..Lite orolig sådär. Min andra fundering är huruvida era bilar har bytt den s.k. förpumpen i tanken,den vanliga pumpen "hinner inte med" att pumpa soppa vid låg nivå i tanken isf,vanligt fel att den ger upp efter x-antal tusen mil..Vid häftig accelleration så "dör" den om förpumpen lagt av o du har mindre än ca 25liter i tanken.. Mvh Janne. |
|
|
Jo den dör med lite sopp i tanken vid hård körning , tex drifting. Men vid humörsvängningarna så vill den helt enkelt inte gå lika bra, på hela registret, motorn går ej ojämnt lr liknande. Fick precis reda på att bilen är chippad. ? Kan förpumpen göra såna symptom oxå? |
|
|
Kan väl också vara luftmängdsmätaren som fått "fnatt"..Prova att byta alt. låna en annan mätare med samma boschnummer.. Luftfiltrets status? Bränslefiltrets status? M.a.o.>>>Länge sedan du servade bilen är relevant också? Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.