AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
764

Bra köp E36 320 ?!? Rådgivning mellan två olika

Nu är det så att jag skall slita mig från Audi och köpa en BMW.
Vill ha lite råd om vilken jag skall köpa.

Den ena har gått 27k mil. Relativ bra historik. M-Contur fälgar. Och sprillans nya allround däck till vintern.
Solid blå, inte så snygg färg. Glappar lite lite grann i bakvagnen
Länk

Den andra har gått på mätaren 19800mil. Har M3 front, njurar och bakkjol. Taklucka.Vita blinkers runt om.
Motorvärmare Men bara 16" sommardäck och helt kassa vinterdäck. Sämre historik = ingen. Men känns helt tight i drivlinan på alla sätt. Länk

Vad låter vettigast att köpa ? Vill definitivt ha M3 front och vita blink runt om , så blir det kalixbilen måste det köpas till. Å andra sidan måste jag köpa fälgar till den med M-paket.

Vad göra ?

Tacksam för snabba svar, skall lägga handpenning på nån av dem ikväll. Mvh
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Hej. Bra historik är enligt mig väldigt viktigt och är bilen välservad så behöver man inte alltid bli lite rädd över miltalen. Att det glappar i bakvagnen.. hmm kan det vara bussningar lr bärarm lr axeln? Är det någon bussning är det relativt lätt åtgärdat.
Håller med om att M3 paket å vita blinkers är snyggt, men en bil utan historik kan ju ha fifflats med mätarställning etc etc. Vilket kan leda till en slutkörd bil, även fast den känns bra, kan bli dyr att åtgärda. Därmed är det nog smart att satsa på en med historik och sedan köpa till blinker å kjol, behöver inte kosta så jättemycket.
Men den utan historik kan ju faktiskt vara fin, men vad är anledningen till att den saknar historiken?
Hoppas du fick nåt tips =) å lycka till

DTM system och rak 6a ;)
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
KAn tillägga att du troligen får ett M-paket, kjolar osv billigare än nya fälgar och däck.

DTM system och rak 6a ;)
Tack för svar :) Anledning till att den saknar historik är att auktionsfirman som sålde bilen åt nuvarande köpare har borta mappen med papper till bilen. Auktionsfirman fick bilen i säljuppdrag av GE moneybank p.g.a han som importerat bilen inte klarade av lånen som det verkar.

Den i kalix har Service boken ifylld första 8000milen sen är det plötsligt 20000mil nästa ifyllning. Så därför är ju även denna bristfällig i dokumentationen.
Måste tillägga att däcken på M-Contur fälgarna på den i kalix är slut.
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
Från 8-20000 mil är ju ett ganska rejält hopp.. vissa inspektioner ska väl göras då.
Svårt val tycker jag, skulle nog väntat med köpet och leta en ny bil.

DTM system och rak 6a ;)
Jag tycker dessa 2 ligger precis i min prisklass. om man letar så finns det inte så mkt annat i den prisklassen. Kanske nån stackars bil i skåne. Men urvalet blir väldigt begränsat när man bor så här långt upp i landet ( Skellefteå )

Hjälp mig hitta nån annan som kan vara prisvärd :) Har t.o.m sneglat på nån 328. Men svårt att hitta prisvärda
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag skulle helt klart titta på bilen som helhet inte på fälgarna, kjolpaket och vita blinkers. Bra historik samt att det inte är några större fel känns som en bättre och tryggare affär.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
660
Bholmberg
BMW 330i Touring -00
har du sett 328n här på autopower? 95a med 23000 mil
Länk om länken inte funkar så sök på 320 e36 touring. M paket och lite annan utrustning samt skinn.

DTM system och rak 6a ;)
Jo den 328an har jag faktiskt ringt på. Han skulle sälja den till en mekaniker som skulle sälja den vidare direkt om det inte kom nån annan och köpte den först. Begrep inte riktigt det där.

Han var helt ovillig att fixa bild ialf. Fast att jag sa att jag inte kör ner 110mil enkelväg för att kika på en bil jag inte ens fått nån bild på. Först var det inga fel på bilen heller, hade aldrig varit några fel, Men sen sa han att mekanikern velat köpa bilen nu när han hade den på verkstaden för rep av servopumpen... Men hur som helst så blev det ingenting.

Har även ringt på en 320 med 328 motorn. den såg fin ut på bilderna men hade väldigt lite utrustning, samt att det satt 320 insuget på 328motorn så den gick dåligt vid 4000rpm

Na
19
Nallepojken
320i -96
740ia -96
Jag hittade en 320 96 med bra utrustning s+v 13500mil i sthlm för 38k *LER*
Så jag säger bara leta... ge inte upp!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.