|
|
|
|---|---|
|
när jag kör så drar bilen åt höger, har redan gjort fram o bakvagnsinställning. vet någon vad det kan vara | |
|
Drar den mycket? Drar den alltid eller bara ibland? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
den drar alltid! och det är så att man får hålla emot lite, inte dundermycket men dock ändå. |
|
| min ena drar också lite åt höger. fast ajg har inte försökt åtgärda det än | |
|
Min drog helt märkbart åt höger - tills jag lämnade in den för hjuluppmätning och inställning. Resultatet blev helt perfekt - och ändå var det inte BMW-verkstan utan den verkstad man rekommenderade där. Jag tyckte nog att det såg lite konstigt ut i protokollet, och jag tror inte att det går att justera alla vinklar riktigt heller - men det fungerade ju. Jag föreslår att du sätter någon attt granska protokollet för hjulinställningen om du inte förstår dig på det hela själv. |
|
|
det var inte bmw själv som gjorde det utan en duktigt kille i Märsta som kan sin sak. den stod jäkligt illa innan men nu står den som den ska, trots det så drar den lite åt höger. kan det vara något stag som gör att den drar.... |
|
| Kolla upp dina castervinklar genom att göra en hjulinställning. SKiljer caster för mycket höger-vänster så drar bilen åt något håll. Åtgärd i så fall är att byta casterstag. | |
|
mattiasalgamo: Du hade visst redan gjort en uppmätning. hur såg protokollet ut vad gäller castervinkel fram? |
|
|
mattiasalgamo: Du hade visst redan gjort en uppmätning. hur såg protokollet ut vad gäller castervinkel fram? |
|
|
|
| testa skifta fram o bakdäck, jag hade samma problem på min.. först drog den åt höger och efter jag bytt skrammelstag så testade jag skifta framdäcken, då drog den åt vänster i stället. en kunnig verkstadsmekaniker menade att ett av däcken börjar vara slut (korgen eller nåt sånt, kommer inte riktigt ihåg vad han sa).. de skulle inte hjälpa med balansering eller hjulinställning vilket jag trodde behövdes. han sa att testa skifta fram o bakdäck, sagt o gjort bilen går perfekt. Nästa sommar blir det nya fälgar + däck :D | |
|
nöts däcken om castervinkeln inte är som den ska...... ska se om jag hittar pappret jag fick från inställningen. tack för alla tipps |
|
| Nepp det är kass toe som gör att däcken nöts. Skev caster innebär att ett hjul sitter längre bak, så att säga, än det andra. Uppkommer vanligen från at man kört på något, typ en trottoar eller ett hål, i hög fart. | |
|
Beror nog lite på ochså vad du har för däck.Kör med 215 och dom har en tendens att dra lite.Sen så bytte jag casterstagen å då blev den som ny,gick rakt fram. BMW e lag |
|
|
ska kolla stagen i helgen, själv har jag 235 fram vad kostar ett casterstag? |
|
|
såg att dom hade svetsat mitt i på ett av stagen, dock ser det nytt ut på båda sidorna men antagligen är det stagt som kanske inte har riktigt rätt längd och då drar bilen lite åt höger..... |
|
| Byt bort skiten. Låter som det varit skadat. | |
| Byt bort skiten. Låter som det varit skadat. | |
|
Bildelsimporten i Uppsala, tar 600:- tror jag det var för staget.Telefon 018-508080 BMW e lag |
|
|
verkar konstigt att dom har svetsat i den eftersom den ser så gott som ny ut.... självklart blir det byte av den. tack för alla svar, får nog lite ordning på vagnen snart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.