|
|
|
|---|---|
|
Hej, kort efter att jag köpt bilen i september 2004 upptäckte jag att ratten skakade när jag bromsade i hög fart. 1. BMW byter skivor fram på garantin och skaket försvinner. Ett halvår senare kommer det tillbaka. 2. BMW byter skivor fram på garantin och dessutom ett hjullager fram "som låter illa", inte på garantin. Skaket vid inbromsning försvinner men ersätts direkt med en lätt rattvibration som uppkommer vid körning 90-100 km/h. Denna vibration fanns inte innan skiv/lagerbytet. Ett samtal till BMW ang. detta slutar med att de ber mig åka till en gummigubbe och balansera hjulen. Jag åker på semester istället. 3. Balans av fyra och matchning av två hjul idag. Allt skak vid körning är borta. Däremot är skaket vid inbromsning tillbaka, även i så låg fart som 90-100. Hård inbromsning OK, skaket känns endast vid lätt beröring av pedalen. Är det skivorna igen eller kan det vara något annat i framvagnen? Bilen har gått 5500 mil. Tacksam för svar eftersom jag håller på att bli knäpp. /M Min bil: Länk | |
| har samma problem med min 520-92,vet ej heller vad som är fel,man kan bli knäpp.hoppas nån vet | |
| Min 528 har renoverats bromsar på varje år...Nya skivor 2 ggr sedan tröttnade jag och har svarvat dom varje år istället. verkar som om framvagnen inte tål något. Skön o fin väghållning men Skoda kvalitet på framvagnen. Styrväxel, stag, leder, ja allt är bytt men ändå så börjar vibrationseländet komma igen efter ett tag. Detta var största problemet under 5 år i min ägo. Fick skaka loss bra många kulor på denna förbannelse med! Säger bara en sak: Glad att bilaset är sålt! | |
|
Jag säger bara kika på länkarmsbussningarna. Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Ja, jag får be dem kolla bussningarna. Men enligt M-test och besiktning ser hela framvagnen ny ut! /M Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.