|
|
|
|---|---|
|
Har haft lite problem med min M535 som verkar bero på BTR:n. Jag har en från en 518 som jag tänkte testa med men det verkar inte vara samma bränsletryck i den. Vet någon om det är samma bränsletryck i 520:n som i 535:n. Tacksam för snabbt svar!! " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk | |
|
Enligt Haynes gör-det-själv bok till E28n ska alla E28or ha mellan 2,5 - 3 bar, alltså borde det fungera. OT: Saxat ur Haynesboken min far har till sin SAAB 900: "Vid större skador på karossen bör bilen föras till en auktoriserad Volvoverkstad där det finns erfoderliga jiggar" M V H Johan Länk |
|
|
Vad är symptomen? M30B28 i E28 har 3.2 bars BTR. Samtliga andra till M30 är på 3.0 bar, förutom Alpina B7 som har progressiv BTR och är visst den enda till M30 som är svart original. ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
Den går kanppt på tomgång och drar mycket bensin. Tomgången pendlar mellan ca 100-1000 rpm. Den rycker väldigt konstigt och dör med jämna mellanrum. Sedan när man är i gång och håller den över 2000 rpm så går den fint. Kollade med bmw och enligt dem är det 2.5 bar i 518 och 3 bar i 535, får många bud på detta..:). Men om det inte skiljer mer så borde det väl gå att testa med btr:n från min 518 och se om bilen går bättre trots att det inte blir exakt rätt bränsletryck? " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
| Har du kollat vad du har för bränsletryck? | |
|
Det blir inte speciellt bra med en BTR med 2.5 bar i tryck. Byt till en med rätt specifikationer. Att byta BTR tar 1 minut. 2 minuter om du aldrig har hållit i en slangklämmemejsel förut. (: När BTR:en gick sönder på min bil så fick jag samma symptom som du, fast den gick inte bra hur mycket man än varvade. Den drog absurda mängder bensin och spridarna stängde nog aldrig. Jag skulle också kolla så att det är rätt gnista; fördelarlock rotor... ___ Gör det med stil eller gör ingenting. |
|
|
>>Markkus Jag har inte kollat bränsletrycket. Jag köpte iofs en bränsletrycksmätare på biltema nyligen men tänkte att det skulle gå snabbare om jag bara kunde testa snabbt med en annan btr då det går snabbt att byta den. >>J. Lindgren Jag får leta rätt på en btr med rätt specifikationer, har bara ingen lust att köpa en ny då den kostar 900:-. Onödigt om det inte är den som är felet. Annars får jag göra som Markkus tycker och kolla bränsletrycket. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
En liten sidofråga; var sitter denna BTR på E28? |
|
|
Längst fram på fuelrailen. Sitter en vacumslang på toppen. " tvätta, tvätta, tvätta.... " Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.