|
|
|
|---|---|
|
Hörde av en tysk att man kan trimma 2,5L motorn (89-91) genom att kombinera rätt prylar med varann. Ta ett block från en 325 -87 och använd toppen från en 525 -89. Plock in insug och ECU'n från 325'an. Detta ger då 210 hästar utan att använda några tredjepartsdelar eller annat trim. Nån som känner till det? /Magnus | |
| Låter tveksamt, vad jag vet sitter samma m20b25 topp på 525an. | |
|
Låter som någon som inte riktigt greppat 2.7l konceptet... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Humm, 2.7l konceptet... å det går ut på vad??? Är med på att man ökar volymen till 2,7l men inte riktigt hur man går till väga??? Upplys mig. | |
|
Ja... Han nämde något om 2,7 liter... Jag antog att det var en felskrivning och att den ökade effekten kom utav ökad kompression. /Magnus |
|
paybull |
2.7l =325eta |
|
Vad står "eta" för? /Magnus |
|
paybull |
Vad eta står för vet jag inte men dom sitter i 325or och 525or 2.7l 122hk varvstopp vid 5000 och har ca 100 mer i vrid än dom vanliga 325/525 |
| "ETA" betyder ekonomi ed på -något- språk, kanske grekiska kommer ej i håg. | |
paybull |
Det kan nog stämma bra för tysken jag köpte min 325 eta av snacka något om att det va nån economi |
| En ETA motor med 325 topp däremot, då har du en fin motor. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.