|
|
|
|---|---|
|
införskaffat en 99:a med trasig färddator "det händer inget när jag tryckerr på knappen" en firma sa att det brukar inte gå att fixa med mindre än byta allt och det kostar multum kan leva med detta men finns det nåt eventuellt enkelt/vanligt fel någon surrat om säkring, men jag har ej ens kollat var de sitter | |
|
Alltså det första du måste kolla är ju säkringarna och de sitter under instrumentpanelen/handskfacket. Det finns där en plastkåpa du skjuter bakåt i bilen så hakar den loss. Plocka ur färddatorn och kontrollera kontakterna på baksidan. Annars finns det ju begagnade färddatorer här på sajten eller t.ex. på blocket. Inte alls speciellt dyra. (2000:-) |
|
|
Länk |
|
|
tackar - är kanske inte fullt sån tummemitti som det lät men jag tänkte ej på begagnad |
|
|
plocka ur? hur sitter den? det kanske vore bra med en bra bok, tips jag har insett/hittat många bra sidor på delar och tom lampsläckare och fanns det inte mojtare för under lusentappen som kunde knappa ner miltalet också (det dock ej aktuellt på min) tackar på förhand |
|
Miper335 |
Tror nog att du även får titta på säkringarna i Bagaget ( om det är en Touring ) Min färddator fungerar inte iheller och tipset som jag har fått här är att spaken är sönder. Har dock inte hunnit att kolla det men det stämmer nog. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.