AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.364

Vad tror ni jag fick för min 323i -97 ?

Sida 1 av 2
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej!

Tyckte förra tråden av Wadstedt79 var kul så jag testar panelen igen.

Ni kanske kommer ihåg inlägg om min förra bil, en 323i Touring -97 (Technoviolett) med 9000 mil, Radius fälgar och trimmad av välrenomerad firma till 235hk och 310nm. Utrustad med en del kul grejer som en värstingstereo med inglasat slutsteg mm (installation av firma) antispinn, elhissar, ellucka, klima, skinn, sportstolar, Bilsteindämpare, Eibachfjädrar, fjäderbensstag, slitsade bromsskivor, M3-optik (original, i princip allt utan M3-stolar tror jag)

Det var ingen vanlig E36:a med andra ord, vad tror ni den gick för?

//Daniel
Alltid svårt att "gissa" på bilar med udda utförande.
Rent spontant känns det som den gick för ett överpris, men jag drar till med 85.000 kr.

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Gissar på 79 000:-
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
82K ?

/Johan

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

92'

___
//Ulf
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
fler "bud"...?

//Daniel
Gissar också på runt 85". När kommer "facit".............?
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Facit kommer kanske i eftermiddag... eller när någon gissat i närheten.

//Daniel
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vilket man kan tolka som att vi alla ligger helt fel i våra gissningar...;)

___
//Ulf
Tror på ca 100KSEK eller kanske lite drygt. Extremt mycket för en 323iT från 97. Dock ett extremt lågt miltal för en 97:a också.
Tror jag att du inte skulle ha sålt den om du inte fick vad du upplever som rimligt betalt. Vill minnas att det begärdes låångt över 100KSEK när du köpte den.

Nu gick jag ifrån min princip att inte värdera treserien...men här är det mer en gissning..:)

hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

95 tusen.

hjorten
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
hehe gissa på, ovanligt med en "värdering" från simon_en på E36:an

//Daniel
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Svårt att gissa när gissningarna ligger mellan 79K - 100K och ingen verkar vara i närheten...
Antingen fick du väldigt bra betalt om den gick för över 100K eller lite över normalpris om det är under 79K.

Jag gissar på 90K.

/Rickard
Bara för att vara lite annorlunda så gissar jag på 105K... Kan ju finnas köpare som värderar trim samt ljudutrustning högre än vi här på forumet...

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
nu börjar det närma sig
simon_en hade en bra gissning innan men THUNDERSWEDE får anses som vinnare då bilen såldes för 109.000:- (utan prut) för några månader sedan.

Tänkte att detta exemplet kunde vara intressant för värderingsrävarna. Det gick att få ut några slantar extra för en välvårdad och udda bil, dock tog det ett tag innan bilen såldes. Jag blev nöjd, fast jag började annonsera ut den för 119' och det var nog fler som hörde av sig på det högra priset...

//Daniel
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bara att gratulera! Tur att man inte han med att gissa, bara att erkänna att jag trodde betydligt lägre.

Trim, styling och stereo brukar annars ge väldigt lite extra betalt. Fint skick och bra dokumentation kan iofs vara värt en del.

Racerbilen: Länk
Ja där ser man...det är trots allt ett extremt kraftigt prisspann på BMW bilar, kul att du fick ut så pass mycket.
Synd bara att vi bor 140mil från varandra annars hade jag tagit en provkörning av din 635:a som första pris...

Priset kan ju i princip bli vad som helst eftersom bilen både är trimmad och har ett ljudbygge. Hittar man en person som vill ha samma saker och är villig att betala för det har säljaren ett bra läge. Dock begränsar man sig till en mindre köpgrupp när man modifierar sin bil. Som exempel hade jag själv inte varit intresserad av att betala extra för ett ljudbygge och trimning, jag hade hellre sluppit det :)

/Olof

Überlegenheit aus Bayern
Länk

Vill bara visa ett exempel på vad som finns på den nedre skalan på en 323 touring, minus64K från din, visserligen med dubbla mil och ett år äldre men iallafall så ger det väl en fingervisning om hur otroligt bred prisbild en bmw kan ha, inte lätt att gissa rätt i dessa "tävlingar"......

Kan väl tillägga att jag gärna skulle tittat närmare på denna för 45K om det inte varit för det avsevärda avståndet som jag nyss nämnde...Vill ju inte åka 280mil t o r för att riskera att få se på ett lik om man säger så..

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Håller med, tur att avståndet är 140 mil så att jag slipper låna ut M635:an =)

//Daniel
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Folk verkar tycka det är roligare att fråga vad de fick för bilen när det är en summa som är över normen. På en sådan finns det väl 10 som har en jagad blick som trots prat på forumet tillslut fick sänka sin bil ordentligt för att så sålt den.

Men som sagt, folk är fortfarande beredda att betala för en "perfekt" bil. Konstigt nog anser de flesta på autopower att du har en sådan bil :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.