|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon på detta eminenta forum som kan berätta för mig var jag kan hitta ett Car Cover till min kära E31:a? Har sett att det finns en del firmor i USA, men det borde ju finnas någon på närmare håll? Micke | |
|
Här finns kanske något lämpligt. Länk hjorten |
|
|
Har själv två varianter till två olika bilar. Ett överdrag från BMW och ett från Biltema. Smaksak vilket du väljer. Det jag har från BMW är mörkblått och aningen lättare/luftigare än det silverfärgade från Biltema. Fungerar lika bra båda två. Prisskillnaden är ju dock märkbar... Mats |
|
|
En liten fråga bara, hur mår lacken av att vara under ett sånt där Car Cover? Blir det inte lätt repor? Tänker på hur tyget liksom fladdrar när det blåser. Eller är det fel att ha ett Car Cover på en bil som står ute? Fransosen |
|
|
Mats Landh: Är de överdrag du har för användning inomhus eller utomhus? Är det BMW-logga på det från BMW? Vad kostade det? Har ett överdrag till 330:n från Biltema, det är för användning utomhus (silverfärgat). Bilen står i ett större företagsgarage om vintern. Det funkar bra (kanske är i tjockaste laget men det är en del damm/smuts inne i garaget när alla kör ut in hela tiden). Det har dock inga "uttag" för backspeglarna vilket är lite trist. Vill ha ett tunnare till M3:an som kommer stå i ett icke trafikerat garage i en villa. |
|
|
Det är inget tvivel att lacken tar stryk av att ständigt komma i kontakt med tyget vid blåst och vind. Inget jag rekommenderar att utsätta sin lack för! |
|
|
Crisse: Båda överdragen kan användas både inomhus såväl som utomhus. Det är ingen logga på tyget och har inte heller backspegelfickor. Fick det av min omtänksamma flickvän i present för några år sedan, så den exakta summan vet bara att hon. Det är inköpt på BMW, kan dock tänka mig att det landade på dryga 5hundringen om det ens räcker. Ett ganska enkelt/tunnt tyg som säkerligen lika väl kan ersättas med Biltemas lite kraftigare. |
|
Njuren |
Såg en brutal bil me sådant täcke över sig parkerad på fel ställe i malmö BMW - i nöd och lust? |
|
Om du står illa till så är ett tips att sätta fast ett liggunderlag längs med bilen innan du trär täcket över bilen... -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
Pebe (de som är mest kända för sina överdragsklädslar) tillverkar "bilpyjamaser". Till Z3:an har vi ett vanligt helgarage och ett s.k. silvergarage. Det första gick på ~500 kr och det andra på ~1000 kr. Dessa används huvudsakligen under semestern när bilen står ute på tomten framför sommarstugan. Små repor blir det, men dessa går lätt att polera bort. Hellre det än ett gäng måsblaffor med permanenta lackskador som följd... /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Glömde att berätta att jag tänker ha min bil i min Carport på tomten. Carporten har tre väggar så det är kanske lite overkill med bilpyjamas. Det kommer alltså inte att regna och snöa på den så mycket, förutom när det blåser ordentligt. Vad tror ni? behöver bilen pjamas eller kan den sova näck i vinter? har även funderat på att skaffa en torrboll till kupen, kan detta vara en god ide? Många dumma frågor, men det är första gången jag inte har min hobbybil i garage på vintern, så det känns ju lite instabilt... Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.