AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.061

Svenska AutoBild, nån som läst?

Dax för ännu en biltidning på marknaden som om dom som finns inte räcker till.. Nån som köpt den? Humant pris så man får väl införskaffa den hursomhelst.
Gert Fylking verkar vara galjonsfigur, han kan säkert mycket men är bilar en av dom grejerna?
Det fanns lite BMW material när jag snabbkollade iaf.

Keep Your Distance!
Jag köpte första numret. Ganska tunt och intetsägande i mina ögon. Trist stuk, lite grått och trist. Scoopet "först bilderna på nya V70" var inte heller mycket att ha. Dessa "heta" bilder visade sig vara blott några mindre lyckade photoshop-modifieringar av en V50...

//Chrille
Bläddrade igenom tidningen utan att köpa den. Verkade vara på Vi Bilägare- nivå, förutom de utmärkta testerna som klippts direkt ur Tyska AutoBild.

Mao: inget att ha.

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Köpte den jag med, inte var det nått att ha.
Daniel Frodin är visst inblandad i ledningen, ska han sluta på TV?

Scoopet med nya V70 var ju inget annat än en väldigt milt faceliftad V70, dåligt. Dom 9.50 kunde jag ha haft roligare för!

Keep Your Distance!
Håller med övriga, kändes tunn.

Kommer inte att köpa den fler gånger. Auto Motor & Sport är avsevärt mycket bättre men så kostar den ju också en slant mer.

/Martin
Länk
Auto Motor & Sport är mycket bättre men den är för tunn. Den var bättre när den var månadstidning.

Keep Your Distance!
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Som jag förstod det är 9,50 introduktionspris, ordinare pris 29,50. Då är isåfall Vi Bilägare mer läsning för pengarna, och AMS och TV helt klart värda den lilla merkostnaden. Tyckte AutoBild var mer än lovligt tunn.
Den ÖVERLÄGSET bästa svenska motortidningen är Automobil, utan någon som helst konkurrens. Köp ett nummer och prova, ni blir inte besvikna det lovar jag!

Mvh,
Kalle
Håller med Kalle, Automobil har tagit ett jättekliv på sistone och är avsevärt bättre än övriga motortidningar i landet just nu.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
AutoBild är inte ens bra som toapapper.

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
haimaul
Ja, Automobil har ryckt upp sig oerhört de senaste numren. För några år sedan var både reportage och bilder pinhsamt dåliga. Nu är de ju inte i klass med de brittiska tidningarna men med tanke på Automobils budget i jämförelse med dem så gör de ett väldigt bra jobb.

Jag har ju nått den åldern där man börjar tycka att det var bättre förr. Hemma i mina föräldrars förråd har jag en komplett samling Automobil från 1982-1983 till och med 1989. Jag bläddrade i dem i somras. Jag kan lova er att svensk motorjournalistik INTE var bättre på åttiotalet.

__
When in this charming car,
this charming man...
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag kan bara instämma i lovorden för Automobil. Snacka om att tidingen gjort en enorm uppryckning. För den som är intresserad av sportig körning och dito bilar är Automobils tester mycket svårslagna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller just nu automobil som sveriges bästa biltidning, och överlägset den snyggaste!
För 9.50kr var AutoBild helt klart prisvärd. Men för 29.50?? -Nej tack!
Tidningen hade däremot passat utmärkt som bilaga till exempelvis Aftonbladet på lördagar! Hade varit klockrent!

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Rolex: "klockrent" :-)

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vad sägs om artikeln om den Mercedes som blivit nerploackade i molekyler?
Va faan vad det?

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Får instämma med Kalle och Acey med flera att Automobil är den klart bästa Svenska biltidningen!

///Johan Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.