AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
588

Repad 528iat -99

Lo
8
Lolle
528 iat - 99
Hejsan Jag behöver hjälp/förslag

Jag har ett problem, det är att jag stod parkerad utanför mitt arbete har om dagen, då en sopbil kom och skulle tömma jobbets container, han parkerar väldigt nära bilen, då vi ser detta går jag och frågar om jag ska flytta på bilen men det behövs inte fick jag till svar, han tömmar och allt verkar gå smort men det hammnar lite kartonger vid sidan av och hamnar pricis vid min bil, när han e klar med containern så kryper han under sin bil alltså baktill för att plocka upp det som kom vid sidan och då råkar han repa vår bil med sina arbetsbyxor typ blåkläder fick ca 5-7 repor på bakdörren, (måste lackas om) går ej att polera bort.

Så nu till frågan

Företaget som han arbeter på har jag talat med & dem erkänner ej....... hans chef säger att han har talat med chafören och nekar till detta, Trist för vi är 3st som såg det hela.

Nu när jag gör skadeanmälan så får jag till svar att företagesbilen inte gjort skada på min bil, och det är ju sant men hur ska man lyckas få sin bil lagad utan att kostnaden ligger hos mig, ????
ska jag polis anmäla chafören eller företaget eller hur ska man gå till väga ?? tacksam för svar......
Visa användare
94
hogman
540I -93
Du kanske får ta med chauffören personligen. Då det faktiskt var hans byxor som repade bilen. och inte hans arbetsgivares inventarier... Men du ska ju ta det med honom. Polisanmäl annars, "smitning". Ni är ju tre vittnen. Du vet ju vart han jobbar.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.