|
|
|
|---|---|
|
hejsan alla glada bmw människor, Jag har köpt mig en bmw 316i 90:a tanken är tydligen bara 45 liter? är det orginal på dom? för på tank mätaren står det att den ska rymma 60liter. är de tanken som är bytt till en mindre eller är de intrumentpanelen som är ut bytt. grejen är att jag blir arg när jag har tankat fullt (45liter) och tank mätaren går upp på fullt 60liter. sen så går den aldrig ner mindre än till 35 liter. då börjar reservlampan lysa. ... är de någon som har nån lösning på det här eller är det bara att leva med det=? tack för en väldigt bra sida , har lärt mig en mkt bra grejor här .. tack så mkt!!! | |
| På min 316 -90 står det 55 som max på mätaren, men testa kör till soppan tar slut så vet du hur långt du kommer, kanske kommer 20mil extra. | |
|
Om inte jag missminner mig så har alla 4-cyl E30 55 liters tank. Det är först sexorna som rymmer 65 liter. Att du bara får i 45 liter i en 55 liters tank är fullt normalt, då du har ca 8 liter kvar när reservlampan börjar lysa. Har du en bensinmätare som räknar till 65 liter så har du sannolikt ett instrumenthus från en 6-cyl E30. ___ Läs begagnatguiden! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.