|
|
|
|---|---|
|
farsgubbens asc i hans 540ia -94 har bara slocknat, händer inget när man trycker på knappen så vet ej om den är på eller av. vi kollade i säkringsboxen men hitta ingen säkring till detta , men i min fanns de en till detta. Nån som vet var vi kan hitta felet om de nu kan vara så enkelt som en säkring? Mvh Micke | |
fjamsetramsa |
kan det inte vara en givare?? |
|
Tjena! Dum fråga bara ni har kollat under huven & baksätet? Ppå min touring sitter den säkringen under baksätet (har jag för mig).. /Ian |
|
|
Tack för era svar ! Ska kolla under sätet imon.. annars är de bara att gå på givarna. MvH Micke |
|
fjamsetramsa |
Hur gick det?? |
|
Jag hittar ingen säkring till detta ! har kollat boxen i huven och under sätet. Är lite osäker på en grej bara, de sitter två st. vita säkringar på min bil (i boxen i motorrummet) som är till asc och abs men på farsans sitter de två st. svarta relä liknande på samma ställe står inte vad dom är till.. kan de vara nån av dom ?? MvH Micke |
|
|
Dey finns ju en abs modul under baksätet. kan det kanske va den som spökar? annars måste det väl vara en givare som har gett sig men då har jag för mig att lampan skall lysa konstant. Har acs någon funktion klvar dvs går det att böörna eller hugger acs ifrån? /Ian |
|
|
Håller med dej där "idde" att lampan borde lysa! men icke, måste får farsan att böörna och de är inte lätt ,men måste ju vet om den är aktiv eller ej.. kan ju va så att lampan i panelen är död? Men håll med om att de är lite skumt att vi inte hittar säkringen till acs !? har ingen "kod tabell" till hans bil //Micke |
|
|
Jo det är ju mkt möjligt att det bara är lampan som är död. men som sagt testa om den funkar.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.