|
|
|
|---|---|
|
Var ute igår eftermiddags o rev ner kompisens M10.. Första gången jag plocka ner en BMW-snurra men det gick bra.. Hann precis innan mörkret föll!(Tror jag fick med alla muttrar o bultar in;)) Det var ju en fin sörja i motorn men det underliga var att toppackningen såg fin ut när vi fick loss allt. Sen fick jag höra att bilen hade varit inne på verkstad för toppackningsbyte och då sa dom att toppen va lite skev. Sen körde min kompis bekant 30 mil och sen blev det kass.. Men jag förstår inte! För nu har inte toppackningen gått utan han har bara sugit i sig vatten. Räcker det att plana toppen o sen ny packning för att tuta & köra igen? Vet inte hur vi ska göra!? Hur ska man rengöra motorn på enklast sätt från oljevattnet? (Bilen är en 518-86 som har gått 32k mil.) Tackar för alla svar!! // Ronelov ____ E30, E34 eller E36? | |
|
M10 topparna kan spricka om de går varma, kan vara det som har hänt. Toppackningen måste ni syna noga, behöver inte vara en stor spricka för att ställa till problem. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.