AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.201

Motorkudde M5 3,8

Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Är motorkuddarna oljefyllda på M5 3,8 -92? Ser ut som att min ena har börjat läcka..ser ingen olja någon annanstans än än under ena kudden (Den på generatorsidan).

Räcker det att lossa kudden och sen lyfta under motorn när den ska bytas eller bryter det för mycket i nånting?

//Roger
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Det räcker, bara att lyfta motorn på förarsidan och bort med kudden, dit med ny. Bytte i somras och min var också oljefylld! (m5 -91)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Okej, ska kika på det imorgon då =)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
markkus: Hur såg du att din var trasig? hade upp min på lyft idag och kollade under, den är ju oljig på undersidan men jag funderar om det kan ha runnit ner olja när förra ägaren bytt oljefilter?!?! Provade rucka i motorn och den rör sig knappt. Själva kudden är stenhård när jag provade trycka med en mejsel på den..

//Roffa
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Den var i två delar på min :) Men om motorn knappt rör sig så är den knappast defekt, men prova hissa då det är rätt svårt att kolla för hand så att säga.
Tror de är fyllda med glykol.
Har men en som ser trasig ut bör man nog studera den andra mycket nogrant så den verkligen är hel!
En småsprucken kudde (även om det inte syns när motorn tynger på) sliter snabbare ut en ny hel kudde i onödan.
M.V.H.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kollade upp kudden mer noggrant i helgen, plockade bort luftfilterburken så man såg ordentligt. Kudden var det inget fel alls på, var olja som runnit ner från oljefilterbehållaren när filtret var bytt. Skönt att man slapp byta den iaf =)

//Roffa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.