|
Sida 25 av 25
|
|
|---|---|
|
Tjena såg sidan och det verkar ju vara riktigt bra grejer till bra pris! Tänkte byta på bilen till våren, vilken olja skulle passa? Bilen är en BMW 540 IA -98 och den körs bara sommaren, har haft magnatech i mina andra bilar och är grymt nöjd med den, vet dock inte om den passar 540in? |
|
| Råkade se denna gamla tråd, vilken olja rekomenderar ni till e46 330 att beställa? lååång vinter här uppe så de spelar nog roll vilken olja ni rekomenderar! | |
|
Aral 0W40 SuperTronic - en äkta PAO-olja som är BMW LL-klassad. Såg att den har ruggigt bra lågtemperaturflytbarhet (gräns för flytbarhet är under -60grader!). Kostar ca 1200kr för 20liter inkl.frakt från Levoil.de Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
//Mackan. Detta är en utmärkt gammal tråd! Har precis beställt olja från mapodo. Köpte castrol edge fst 5w-30 för 41€/5 liter. Samma dunk med 4 liter kostar 850:- på mekonomen. Den oljan är BMW LL-04. Passar perfekt till din bil. |
|
| Hujj jäklar vad förvirrad man blir av alla märkningar...men beställer nog aral 0w40 supertronic | |
|
Har tidigare kört på Aral supertronic 0w 40. En utmärkt olja på vintern. Fick idag mitt paket från mapodo, 2X5 liter Castrol EDGE 5w-30 och 5 lösa bmw original 5w-30. Totalt blev det i slutändan ett literpris på 96:-. Mycket bra! Dunkarna var datum märkta 21-11-11. Alltså inte på något sätt gamla produkter. Mekonomens literpris: 225:- |
|
| Billigast i landet är nog oljehuset i min hemtrakt Gällivare! Jag köper oljan för 51,80kr litern! Köpte 5L 20w50 havoline för 259kr! Alla oljor dom har ligger mellan 40-70 kr litern! En bekant köpte 20L av nån Bmw LL olja med alla bra klassningar för omkring 800kr! Finns de nåt ställe som har såna här priser? Jag menar, mellan 200-300spänn för 5L av dom bästa oljorna är rena rånet tycket jag iallafall! | |
|
Att tänka på Longlife-oljor är en term som kom under 1990-talet och idag har nästan alla motortillverkare ett longlife-bytesintervall. Man ska dock uppfylla alla normer för att kunna använda sig av denna och ändå uppfylla garantivillkor. VW:s villkor: till största delen långresor. begränsat antal kallstarter och motorvärmaruttag används mellan resorna. sällan kortare resor än 50 km. jämn körstil. fordonet skall användas dagligen. Volvo säger att longlife-bytesintervall kan användas vid gynnsamma förhållanden. Ogynnsamma körförhållanden kan till exempel vara: kortare körsträckor än 10 km temperaturer under 5 °C mycket kökörning och tomgångskörning (stadskörning) hög motortemperatur, till exempel vid körning med husvagn eller annat släp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.