|
Sida 24 av 25
|
|
|---|---|
| Hejsan! Har en 530 -02 tänkte göra en service i mellan den vanliga servicen då jag tycker det är lite långt mellan servicearna på bilen. Har kollat på mapodo men inte riktigt kommit underfund med vilken olja jag ska beställa? Någon som kan hjälpa mig? | |
| I princip vilken LL01 olja som helst, hade jag varit du så hade jag nog beställt Mobil 1 0W-40. | |
| Så den här oljan skulle funka bra? Länk | |
|
Om du absolut vill ha Castrol så köp denna istället, bättre specar till samma pris: Länk ACEA A3/B3/B4/C3 API SM/CF BMW Longlife-04 Min favvo: Länk Men iom att du byter i halvtid så behövs egentligen inga longlifeklassningar, kolla bara att viskociteten är liknande. Mvh |
|
| Nu köpte jag Mobil1 till min 525i, som är billig på Mapodo. Våga inte chansa på annat. Men denna då Länk den är riktigt billig. | |
|
När denna olja endast kostar € 10 mer, så är valet enkelt. Länk |
|
| Om du ändå skall ha Castrol så kan du lika gärna köpa Rob's favorite dvs Aral Supertronic 0W40, det är samma som Castrol RS 0W40, Castrol och Aral ägs bägge av BP, samma oljor olika förpackningar, kolla gärna specen på dessa oljor så ser du. :) | |
Njuren |
Vilken olja ska jag välja på min BMW? 320 IA 2005 Tack! |
| Beställde Castrol Magnatec 5W-40 med spec ACEA A3/B4 och förväntade mig den vanliga helsyntetoljan. När jag fick hem den visade det sig att basoljan var en hydrokrackad mineralolja, vilket egentligen inte kan kallas helsyntet även om den har liknande egenskaper. Den får tydligen kallas helsyntet i USA efter att Castrol vunnit en rättegång i den frågan där, men i t ex Tyskland kallas den "HC-Synthese" vilket det stod på mina dunkar jag fick från Mapodo. Så se upp om vill ha "riktig"helsyntetolja! | |
| Jag beställde 7 liter Castrol edge 0W30 igår, 83 euro inkl. frakt med dhl. | |
|
Är Castrol EDGE FORMULA RS 10W-60 samma olja som Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60? |
|
|
Jag beställde 10 liter Castrol TWS Motorsport | 10W-60 igår - får det hemskickat med DHL för 125 Euro. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
mistafrizz: Nu vet inte jag vad en M5 E60 har för oljeviskocitet original, men jag antar att det är 0W-30? Att i såna fall hälla i en 10W-60 innan vintern känns lite oöverlagt... Använd nån 0W-40 eller 5W-40 över vintern, och häll i den fina TWS:en nån gång i April istället. Mvh /Robert |
|
| Jag tog den oljan som både Bmw och Castrol säljer till M5an. Fick leveransen i fredags. | |
|
Ni som har beställt, fick ni något nummer på paket så man kan spåra de via dhl´s hemsida? En gång Bmw alltid Bmw! |
|
| Ja, det går att följa leveransen på webben. | |
|
Tydligen inte via posten eller dhl sverige, endast dhl i Tyskland uppdateringar som går att följa, inge track & trace utomlands står de i mitt afterbuy mail En gång Bmw alltid Bmw! |
|
| Just nu kostar Castrol EDGE 0W-30 €44.50 för 5 liter. Svårslaget. | |
|
Ursäkta frågan som är lite offtopic men det verkar vara här alla "oljenördar" håller till. Är det nån här som har köpt olja från Länk Är dom seriösa, kan man följa leveransen på nätet o.s.v ? Såg nämligen att det fanns olja i 20 l dunkar till bra pris där, nägot som ej mapodo verkar sälja. Tacksam för svar. |
|
|
Om ngn behöver 8 liter olja till BMWs M modeller så har jag ett parti över, PMa vid intresse. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.