|
Sida 23 av 25
|
|
|---|---|
| Nej, fel av mig jag har inte blivit blåst på oljan, dock lite strul med att få själva produkten då man inte vet när den ska komma och därefter inte vet var den tagit vägen, inga AVI lappar eller nått. Jag vet inte var jag ska leta. | |
| 54233 | |
|
Tyckte jag kände igen lite siffror jaja man är väl lite skadad.Här är ditt paket ring DHL. Shipment status Result of your search Piece-number 951623108959 Addressee: Shipment to Sweden Status: Attempted/Unsuccessful delivery Status from: 28.09.07 09:56 Process: Attempted/Unsuccessful delivery Mvh/Micke |
|
| Tusen tack | |
| Har ringt DHL och de hänvisasde mig till posten, enligt posten finns det inget paket med det numret hos dom. Var är mitt paket egentligen? Vilken leveransfirma använder Mapodo? | |
| Har kontaktat posten igen och allt löste sig. Paketet låg på postkontoret, men de hade missat det på nått sett. | |
| vart hittar ni så bilig motorolja för 45 sek liter?jag kollade på några tyska sidor men det va inte så biligt 9,90 kostade litern.. | |
|
jacksc: Här t ex: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| e där någon som märkt att mapodo säljer edge nu?. | |
|
Tänkte köpa denna Länk och sätta i frugans chippade Volvo 850 T5 ngn som har ngt att tilläga verkar ju billigt i allfall. mvh isobarik |
|
|
Jag far nog in till den lokala handlaren i stan och plockar upp en 4liters mobil 1 5-50 dunk för 299:- får väl duga. mvh isobarik |
|
|
Mitt paket från mapodo kom precis från posten. Beställde i Torsdags och fick det hemkört idag, väl inpackat också. Har dock en fråga; Datummärkningen på flaskan, är det "bäst före-datum" eller är det när den är tillverkad? |
|
| Tillverkningsdatum. Välkommen till forumet! | |
|
hmm, jag tänkte köra oljebyte på min E38 740 - 00 och jag undrar vilken olja jag ska använda, vill ha det bästa till den såklart. |
|
|
Oljebyte till en 740 -00. För det första gäller det att titta i instruktionsboken för att se vad som krävs! Jag antar att det handlar om en "hobbybil", dvs det körs ca 1-1500mil/år. Då rekommenderar de flesta att man byter en gång/år och företrädesvis under hösten. Detta betyder att oljans "longlife" egenskaper inte utnyttjas. Gör du många kallstarter och vill hålla bränsleförbrukningen nere, då är en "tunn" olja att rekommendera. Har man däremot motorvärmare, blir just denna effekt inte så stor. Som sagt, kolla i instruktionsboken! Oljemärke lär inte spela någon avgörande roll. Additiven kommer i alla fall från några få tillverkare. Med tanke på vad som kan stå i intruktionsboken, så står det följande t ex för en BMW F 800 GS -08 (ny modell -08) (s. 120): Mineraliska motoroljor med API-specifikation SF till SH. På motorcyklar byter man som bekant olja en gång per år. Leif L Resa med F650 i Ryssland sommaren -07. Drygt 940mil/23 dagar, via Karelen, Kazan och Elbrus. |
|
| Åk på ICA Maxi och köp Shell Helix Ultra 5W-40, 4L för 299:- LL01. Man kör en kampanj just nu. | |
|
Paketet från Mapodo kom idag. Jag beställde Aral super tronic 0W-40 3X4L (BMW LL04) + 1X6L Castrol 5W-30- Totalpris vid dörr 1.600:- vilket ger ett literpris på 90:-. Jag anser att det är ett mycket bra pris. ARAL verkar vara BP`s lågprismärke, men det håller LL-04 standard så jag ser inga problem alls. Särskilt inte när Novation i Uppsala tar 920 (Gaaahhhh) för en dunk Castrol, och mekonomen tar 795:-. ARAL finns av någon anledning inte i Sverige. |
|
|
Castrol EDGE Formula RS 0W-40 API SM/CF | ACEA A3/B3, A3⁄B4 C3 und C2 | MB 229.31 / 229.51 | BMW Longlife-04 | VW 502 00/505 00 and former 503 01 | Porsche (except Cayenne V6) Som amatör på oljer (och viner) så underar jag om det är exakt den här oljan som BMW rekomenderar till min bil? (BMW 320 ci cab -04) Den kostar 45 £ (500 kr för 5 liter) vilket är ca 300 kr billigare än hos mekonomen. //E |
|
|
E, den oljan passar perfekt för din bil. Du behöver cirka 6,5 liter med filter. Mvh Henrik |
|
|
Tack! E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.