|
Sida 20 av 25
|
|
|---|---|
|
Är SLX LongLife III 5W-30 godkänd för m54 motorn av BMW? Eller funkar det att köra på RS 0W-40? Freude am fahren |
|
| Off teeeh record, så länge du väljer r'tt ( syntet eller halv syntet( så kan du köra åtmindtonr2k mil på en olja som kostar minfre än hälften. | |
|
Hej, är det någon av er som handlat Castrol TWS 10W60 Motorsport olja från denna site i Finland? Länk 40 (35+5) EUR för 4 liter låter väldigt konkurrenskraftigt tycker jag. Någon som har erfarenhet? /Micke |
|
|
Synd att man inte kan Finska :-( verka en bra site |
|
| Lite OT : Jag hade i Castrol Magnatech i min 320 och den "slamrar" mer med den oljan än den gjorde innan. Så jag kan iallafall bekräfta det Johan B skriver några sidor tillbaka i denna tråd. Nu är det ju inte så att det låter onormalt på något sätt men motorn väsnas lite mer och detta började med en gång när jag bytte oljan så det kan knappast ha att göra med att oljan skulle ha sköljt rent motorn på något sätt som någon antydde. | |
|
har magnatec i min, hör knappt att motorn är i gång.. så olika det kan vara, fast min har alltid gått på syntetholja.. just det, den har gått 22000 mil med.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Ferraripeter2, har du pratat med "din" säljare från Castrol ännu som du lovade? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Nopp.. tyvärr men ska så fort jag träffar honom.lovar det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Vad f-n ska man göra en analys på den svenska o tyska Castrolen? Innehållet är väl detsamma fastän oljan är från augisti -05. Vad är det som gör oljan "gammal"??? Vilka tillsatser har den "nya"? Beteckningarna e det samma men ändå säger dom attdet skiljer sig. Jag säger B S Iko |
|
| Någon som VET (inte tror) vilken olja som är rätt för en M5-95 ca20000mil? | |
|
M5-Nike: Många M5 E34 ägare kör på Castrol RS10W60, Castrol TWS eller Castrol Edge 10W60. Alla dessa oljor är bättre än de oljekrav BMW har till S38-motorn! |
|
| Jag kör RS10W60 nu men det kanske finns någon som vet om det är den "bästa"(så bra det nu kan bli) för min bil eller om det finns ännu bättre allternativ! | |
Gemini__ |
Ska börja köra med Castrol RS 10W-60 denna säsong. Har tidigare använt mig av Castrol SLX 0W-30 och sedan gick jag över till Castrol RS 0W-40, och nu denna (10W-60). Mvh: Thomas Den enda sanna E34 M5-sidan - www.e34m5.se |
|
Till Johan B: Min 528iA Steptronic -98 har under sina 24000+ mil blivit regelbundet servad på BMW, och på senaste tiden på icke märkesverkstäder. Jag har dock ingen aning vad för olja de pytsat i min bil (man kan hoppas att det varit den bästa möjliga oljan, då det aldrig varit speciellt billigt). Nu till min fråga (efter att läst igenom denna väldigt intressanta och långa tråd): Vilken olja har bäst pris/prestanda per liter till min bil? Vore iofs också trevligt med en minskad bränsleförbrukning, vilket man kanske kan få med vissa oljor? Mvh Simon |
|
|
Fick nyss min sändning av 4x4l TWS 10W60 Motorsport olja från den finska länken. Allt ser OK ut för 100kr/l men dunkarna har en datumstämpel 21-06-04 dvs 2 år gammal. Är det någon som vet om det är något problem? /Micke |
|
| vilken olja ska jag köra min m3a med?? | |
| Det är inga problem med två år gammal olja bara den är förvarad på ett bra sätt. | |
|
ferraripeter2, har gick det med säljaren från Castrol? Z MMM Coupe |
|
|
ferraripeter2: Är han på "semester"? Z MMM Coupe |
|
|
Anders: Antagligen... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.