|
Sida 13 av 25
|
|
|---|---|
|
trist att ingen fattar vem som tjänar mest, jo verkstäderna, och att det är enorma summor det kostar att ta fram oljor, och utveckla nya... jag har pratat med Castrol.. och har inblick i priserna.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Inte för att jag förstår exakt vad Ferraripeter2 vill säga med sitt inlägg, men jag håller med om att verkstäder som säljer märkesolja tjänar riktigt bra på oljeförsäljningen! Någonstans mellan 70 och 100 % marginal på oljan i återförsäljarleden är regel när det gäller märkesoljor... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
"prispåslag" skall det givetvis stå - inte marginal...! BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ferraripeter2: Den där oljan på fat (Castrol TXT) som min vän med egen verkstad köpte för 19:-/l (utan moms) säljer han för 100:-/l, det blir minst 200% prispåslag. =) Men jag håller inte med dig när det gäller SLX; ingenstans i Sverige (genom "officiella kanaler") säljs SLX för mindre än 180:-/l (visst säljer Tommy svensk SLX LL-04 för 125:-/l på blocket, men han kan ju också ha hällt i sirap + karamellfärg, så han räknas inte.;D) Mvh |
|
|
Mapodo säljer kanske billig olja, men den här killen säljer riktigt billig olja! För de av er som vill köpa verkligt billig 10w30 olja, hittade denna på blocket. Kanske dax för ett gruppköp så blir priset under 2 kr litern! Länk |
|
| Synd att oljan inte låg på hanterbara 20-liters dunkar, som sköljolja är den säkert ok. Jag hade köpt en liten direkt om jag bodde i Malmö. | |
| Jag bor i Malmö ;) Perfekt som avställningsolja, att hälla i på hösten vid avställning och tömma ur på våren. | |
| Men den går förmodligen alldeles utmärkt att köra på, framför allt om man ska ha den i en bruksbil. Statoil olja är trots allt av hyfsad kvalitet. | |
|
Johan B, 70-100% är isf ute på verkstaden, inte för oss som sälker till dom, och det vet du med.. och absolut inte för castrol.. jag vet, och hade Castrols representant på besök i veckan,så vi pratade om det. han känner till den här tråden..och kan bara hålla med om vad jag sagt hela tiden, det är inte samma spec i oljorna.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
Köpte 2x4l Castrol edge sport 0w-40w idag. 998:- org. pris. Lite rabatt och sen lyfta momsen i farsans jordbruksföretag så slutar priset på ca 90:- litern.. Hur står sej slx oljan ni diskuterar om i förhållande till edge-oljan? vilken är dyrast? respektive bäst ? |
|
|
998 st????? Edge oljan är en produkt som har det bästa av slx, magnatec, och Rs oljorna i sig..dom ska kosta 649:- fö 4 liter...Du har gjort ett mycket bra val oav olja.. till din bil. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
nejnej, inte 998 kr styck, för båda.... 499:- styck kostade dom med moms å utan rabatt så jag fick ge 720:- för båda dunkarna |
|
|
mikael_a_: Edge är en helt ny olja, som egentligen bara behövs till nyare bilar. Men det går absolut att använda i äldre bilar. ferraripeter2: Med en dåres envishet poängterar du gång på gång att det inte är samma specar, vi har hört det nu. Mapodo´s SLX är BMW LL01-klassad och det är den specen som är intressant, inget mer skitsnack om olika specar hit och dit. Alpina B8: Det är säkert en idealisk olja för vinterförvaring, och som olja för min gamla Toy***, men en BMW med Vanos skulle jag nog undvika... =) Mvh |
|
|
jobbigt att höra/läsa sanningen.. vad har du fått det ifrån ang Edge.. att det bara går till nya bilar?? det ska med tiden ersätta Rs oljorna, eller dom går bara till nya bilar med? du får nog läsa på lite.. förklara då för mig varför det säljs med olika spec, kan du det? det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
|
rob_t_j72 MVarför skulle inte statoiloljan duga till en vanosmotor? Byt var femhundrade mil istället för att köra förlängt serviceintervall (läs longlifeolja)! Det kan man ju unna bilen när ett oljebyte kostar 10-12 kr + filterkostnaden. |
|
|
Himla "tjat" de va om att "B4" specen sakndes i "Mapodos" RS10W60... Som det poängterats tidigare så är denna olja egentligen mycket bättre än de oljor som fanns när M-modellerna av E36 o E34 tillverkades, RS:n duger säkerligen ypperligt även till E46 & E39 även om BMW nu rekommenderar TWS... Finns ingen anledning att föröka tvinga på andra sin åsikt, var o en gör precis som de vill, de e min åsikt:-) |
|
|
Helt rätt, så jag köper oljor anpassade för svenska marknaden...så vet jag att det är rätt innehåll.. inget att snåla på.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| Det är alltså Slx 0w-30 man ska beställa om man åker E39?, tänkte nog ev, beställa från mapodo jag med, synd bara att det står på tyska :) | |
|
seffe: Klickar du på den engelska flaggan så får du den mesta texten på engelska. Anledningen till att jag skriver "den mesta" är att vissa delar fortfarande står på tyska. //Stenback |
|
|
Länk till den mapodo på engelska: Länk //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.