|
Sida 12 av 25
|
|
|---|---|
|
Okej jag ger upp.. Ferrari F50 SLX long tec Mclaren F1 SLX long tec Ferrari F40 SLX long tec Anser man att man har en mer komplicerad eller trimmad motor än åvanstående, häll då i 10w60 Castrol SLX LL04 är speciellt framtagen till BMW. Trodde faktiskt att BMW Williams & Ferrari åkte med 10w60 i år, för tungt gick det ;0) Z MMM Coupe |
|
|
Ferrari kör väl på shelloljor? Mclaren på Mobil..? ja, det är bäst du ger upp, denna tråden har ballat ur.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| Någon som vet om man får drar av momsen på oljan som man har köpt ifrån mapodo?? momsen bara 16 % enlig fakturan | |
|
egentligen fel svar men de står nått på sidan att man ska skicka ner sitt skattebevis så slipper man den tyska momsen.. Skulle vara konstigt om du kan dra av tyskmoms i sverige? OBS Tror men vet absolut inte. =o) Z MMM Coupe |
|
|
Det jag ville poängtera med 19:-/litern (eller 24:- inkl. moms) var att de inte gav bort oljan, Castrol Sverige gick med vinst på fatet ändå. Mvh |
|
|
jo allt blir ju billigare i storpack, säger sig själv.. det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!! |
|
| Anders, som företagare kan du välja att dra av den tyska momsen om du har ett internationellt momsregnr, men för att inte behöva betala svensk moms istället så krävs det att du förbrukar oljan i ditt företags verksamhet. | |
|
Hej alla oljeköpare. Jag har skrivit om detta många gånger tidigare: Oljan i Sverige är på tok för dyr!! Verkar som många tror att deras motorer mår bättre ju dyrare oljan är... Kvalitet är inte alltid samma som ett högt pris. Min förra BMW rullade hur många tusentals mil som helst på BIltemas olja. Var inget problem med den, och den är billig för att den inte säljs av en Bensinmack som femdubblar sitt pris för att ockra på andra.... Eller mångas märkesoljor som ofta tillverkas av samma fabriker som gör s.k. "skräpolja" Lätt att bli lurad! I många länder kan man köpa Mobile Rallye syntet för halva priset mot här hemma, och då är det knappast någon välgörenhet dom andra bedriver utan dom lägger på några ggr dom med. Mig skulle det aldrig falla in att betala 1.500:- för ett löjligt oljebyte när man vet att oljan kostar 20:- att tillverka och tidsåtgången är på 10 minuter...... |
|
|
Alpina B8: Om man inte har företag utan är privatperson. Kan man då skicka ner sin skattsedel & slippa tyskmoms? Eller låter det för bra för att vara sant? =0) Z MMM Coupe |
|
| Anders, nej det kan du inte. | |
|
Hej påer! Har plöjt igenom denna tråd, puuh! Vilken olja skulle ni rekomendera till min 540 -94(kör året runt)?? Mvh///Henke |
|
|
BMW rekommenderar LL01 eller LL98 enl Länk Din motor (M60) hamnade under "other" i tabellen. Mvh Sibbe Länk Länk |
|
|
Det verkar som att ni som har beställt har använt direktöverföring från era banker, är det ingen som har testat att ta det via paypal? //Stenback |
|
|
Stenback: Det går säkert med PayPal också om de har ett konto anslutet till PayPal. Jag använde mig av EU-betalning (Föreningssparbanken) som kostade 10:-, jäkligt prisvärt. Mvh |
|
|
rob_t_j72: Har beställt 2*12 liter nu, totalt 133,70 € med frakt. Skickas från Tyskland på måndag. Betalade via PayPal och det gick hur smidigt som helst. //Stenback |
|
Gemini__ |
Har beställt 17l Castrol RS 10W-60. Literpriset hamnade på drygt 78kr/l. Det är riktigt bra. En liter på Mekonomen kostar 188kr. Betalade också med PayPal, smidigt som sagt. Mvh: Thomas |
|
Det är ju samma frakt för 12-25 kg så vi gick ihop några på jobbet. Nu ska vi fylla: E24 628CSi M30, E34 520i M20, E36 316i Cpt M43 och E36 328iT M52. Vi hamnar på runt 52kr/l men då är det Castrol SLX 0-30 också. //Stenback |
|
Gemini__ |
Oj, imponerad av den extremt korta leveranstiden. Beställde i lördags, hämtade ut oljan idag. Mycket nöjd. Mvh: Thomas |
|
men som ni diskuterade långt tillbaks i denna tråden om nån spec. som saknades, tror det var b3 å b4? Även om dessa inte var viktiga, så tyder det ju på att det inte är samma olja som marknadsförs i sverige. eller ? verkar iof som denna tråden börjar dra sig mot sitt slut |
|
|
Varför ska den ta slut? Så länge Mapodo finns kvar, eller rättare sagt de låga priserna finns kvar så är det väl bara positivt att tråden lever. Det är olika oljor för den svenska marknaden och den europeiska, frågan är ju bara varför? Det känns mer och mer som om det enda som gäller är att ta ut ett så högt överpris som möjligt... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.