|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en E46:a en 320ci eller 330ci -00 till -02 Det jag undrar lite är, om det är någon skillnad i kaross eller kjolar stötfångare osv. Är en E46 320ci 170hp automat "slö"...?? //Rob Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit | |
|
Faceliften kom först våren 2003 på coupen så nej, inga skillnader på de årsmodeller du anger. M54B22 motorn är väl inget under av fart, men ett bra ekonomiskt alternativ för den som vill köra 6 cyl. Hur den motorn är med steptronic vet jag faktiskt inte, men den manuella är helt okej. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
330 har en anna front än vad 320 har. 330 gör sig riktigt bra med steptronic, inte provat 320. Men, det är klart du ska ha en 330 :) |
|
|
Nja, annan front kan jag inte gå med på att den har. Men titanfärgat frontinlägg har den. Likaså strålkastarinsatser. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Finns ju ett mellanalternativ också...325Ci ___ //Ulf |
|
| wendtan: ja, en annan front :) | |
|
Tackar för svaren!! 330 är ju det jag i första hand vill ha men jag måste ju narturligtvis testa båda alternativen irl. Om jag förstår er rätt nu så har 330 titanfärgat "galler" i fronten och andra strålkastarinsatser. Om det finns mer att tillägga så kör på bara =) //Rob Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit |
|
|
330 har borstade alu ringar kring instrumenten med samt ett modellspecifikt avgassystem. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
om det inte faller på marginalerna skulle jag välja en 03:a med nya faceliften då får du en sexväxlad låda i bilen. testar du båda alternativen är det ju kört ... bestämmer du dig för 320 ger jag dig rådet att inte provköra 330. |
|
|
Jag har också blivit varnad för 330, den ger habegär. BMW CS #5206 |
|
| Nackdelen med 330 är att man vill ha den när man provkört den. | |
| Precis... provkör för guds skulle inte en 330 samma ÅR som du provar 320. Du kommer inte nöja dig med 320, det lovar jag :) | |
skogis79 |
Om du har pengarna till en 330, varför då tänka på en 320? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.