|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bilar med M-paket är garanterat mer lättsålda för en sådan får du nog vara på hugget när du hittar en fin till rätt pris. Finns en del ute som legat till salu en längre tid men det beror i regel på för höga priser. Faceliften kom hösten 2000, dvs fr o m modellår 2001 och det var samtidigt som 523/528 ersattes av 525/530. ___ //Ulf |
|
|
Kan bara instämma om att 523:an är en bra bil, jag har nu kört nästan 2.000 mil sedan februari. Inga problem hitills. Ligger konstant under 0,8 l/mil i förbrukning, bra komfort och mycket körglädje. |
|
Miper335 |
Vet inte om det är något fel på mej...på bilen...eller på andra som påstår att deras bilar i vanlig ordning drar i princip ingenting. Min bil går bra och de hästarna som finns räcker i de flesta fall. Är även nöjd med förbrukningen som ligger mellan 1.03 - 1.07 BLANDAD körning. Landsvägskörning.: 0.96 ( under långkörning och hastigheter mellan 110-130 med F-H ) Har du möjlighet så välj 525:an p.g.a att det som redan sagts är en nyare bil med t.e.x Facelift. Bränsleförbrukningen skiljer nog inget nämnvärt och de extra hästarna gör den säkert jämnsnabb med 528? |
|
Miper335: Förbrukning är väldigt individuellt precis som begreppet blandad körning. Min 530 drar mer "blandad" körning än din 523 i alla fall men mindre än min fd 540 ;) ___ //Ulf |
|
| Miper335: Det låter som det är nått vajs med din bil. Eller så kör du konstant med gasen i botten? ;) Kör till någon verkstad med diagnosmöjligheter och be dom läsa av felminnet. För bilen är väl servad enligt servicebok? Och insp II är gjord någon gång? | |
| Över litern på en 523 känns för mig väldigt mycket i blandad körning. Men det kan väl i och för sig skilja mycket från förare till förare och vad man menar med blandad körning men ändå. Körde min på 0,85 blandad och 0,7 vid långsam landsvägskörning. | |
Miper335 |
Skall kolla bilen vid service men jag tror att den går som den skall. Skall sägas att bilen är fullservad och att jag inte själv kör den så ofta. Min sambo kör huvudsakligen i motorvägshastighet med F-h men även en del i stadsmiljö. Anser väl kanske att det går att få ner förbrukningen något men då kanske man har valt fel bil om man aldrig kör lite hetsigare. Tror nog ändå att det blir svårt att få ner förbrukningen så mycket då vi under 60 mils konstant körning i somras landade på 0.9 |
| Knepigt om det kan diffa så mycket mellan olika ex. Jag brukar inte pensinärsköra kärran men kanske inte heller konstant köra skt:n ur den. Runt 0.85 blir det nog enligt färddatorn "blandat" för oss. Kanske någonstans i krokarna 0.9 med mycket stadskörning. Kan väl krypa upp lite till vid provocerad körning... | |
| Jag ligger också runt litern eller strax över med min 523 -96. Visst jag har lite tung högerfot. Vad färddatorn säger stämmer sällan eller aldrig så det kan ju skilja på en deciliter eller två i värsta fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.