AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.389

528i nära Polen.

to
27
tobbzer
320i -91
Tänkte importera en BMW 528i .
Bilen finns i Tyskland men ligger väldigt nära gränsen till polen. Undrar om bil handlarna samt bilarna är lika tillförlitliga som i övriga Tyskland?

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Troligtvis inte........tyvärr
....och exakt vad baserar du detta på? (Highway Star)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Rolex:
Fördomar :(
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nej men allvarligt så är det väl ganska känt att plåtknackeri är ganska billigt i Polen. Så OM jag bodde nära Polen och OM jag krockat sin bil så skulle jag plocka ut min försäkringspremie från mitt bolag och därefter lämna in den på ett knackeri i Polen och därefter sälja bilen. Givetvis skulle jag upplysa om att bilen varit krockad men att den blivit regelmässigt reparerad, vilket jag hoppas på att den blivit.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Tobbzer: Det är lite som att fråga om alla handlarna i skåne skruvar och tar hem lik bara för att de ligger närmare gränsen till Tyskland. Det finns seriösa och oseriösa.

Men jag skulle kunna tänka mig att bilar i dåligt skick är mer lättsålda där då de ligger nära gränsen och exporten kanske är lite större än i övriga områden i Tyskland. Kravet på skick,mil och utrustning är inte lika viktigt i Polen, där är priset viktigare. Samt att de gärna tar hem krockskade bilar och reparerar upp på egen hand.

Så det är precis som när du köper bil överallt. Finns lika många lik i Sverige.
Kolla ordentligt och ger handlaren inget seriöst intryck så hitta ett annat objekt.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
to
27
tobbzer
320i -91
Gaspedal:
Nej men jag har ju hört att Hamburg inte skall vara så bra ställe att ta hem bilar ifrån varför vet jag egentligen inte.
Därför ställde jag frågan, men jag fick ju inget svar av handlarn på mitt mail som vanligt.
Fan jag måste ha min 540 snart blir galen...
Fattar inte varför dom inte svarar på mail , den enda som svarat var e auktoriserad Bmw handlare som sa att bilen jag ville ha var såld.
Man får väl vänta tills ngn auktoriserad bilfirma får in en 540 så man kan få ett seriöst svar.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mmm... Hamburg är inget vidare bra vad jag hört. Däremot så kan man inte dra alla ägare eller bilfirmor i Hamburg över en kamm.

Hamburg ligger inte så nära gränsen till Polen, om det är det du är rädd för. Berlin ligger bra mycket närmare...

Du kollar inte hos privatsäljare eller?

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
to
27
tobbzer
320i -91
Gaspedal:
Nej jag vet att Hamburg inte ligger nära gränsen till polen men bilen ifråga är hos en handlare som ligger en bit utanför berlin, åt Polen hållet.
Anledningen att jag tog upp Hamburg i tidigare inlägg var för att jag gjorde en liknelse.
Kanske var det känt att man inte skulle handla bil av handlare som ligger på gränsen till Polen.
Som det är att det finns mycket oseriöst i Hamburg.
Jag ville bara veta det eftersom jag är ganska ny i gamet och inte handlat bil i Tyskland innan.

dd
1.234
dd
535 88
530 93
520 89
volvo 740 85
det kan vara precis lika illa o köpa en bil som varit rep i tyskland!tänk på att polen är på väg uppåt!!
Highway Star ... De gjorde jag. här i sverige skulle min "lilla" korckskadda kosta över 20 000 på min gammle E30 cab att få den lagad. D evar inte alls mycket lite lampa och lite huv grill mm.. Så jag tog ut mina försäkrinngs pengar och åkte över dok fick jag bara 17 tusen =), men när jag kom hem så hade jag Ny sufflett till, sen hade nytt spojler packet runt om med vinge samt ny lackad bil (Hela bilen) plus att jag köpte lite mer grejer till bilen! ;D Bra va. dok är min föreldrar där ifrån och har kontaketer där nere =) själv kan jag prata flyttande polska me...

The one ....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.