|
|
|
|---|---|
| Kopplas glödningen in på era 530Dieslar om bilen stått över natten i garage med +20c? | |
| Nej,det måste vara betydligt kallare. Men en 525TDS lär nog glöda vid betydligt högre temperatur eftersom den är en förkammardiesel medan 530D är en direktinsprutad som inte behöver så mycket värme... | |
|
Tackar.då hoppas jag att det funkar. Enligt instruktionsboken ska kontrollampan för glödningen lysa som funktionskontroll när man slår på tändningen, men det kan ju inte stämma.Vilka lampor ska lysa när man slår på tändningen? Pelle Bmw 525 TDS -95 Mustang -65 Cab |
|
|
Tackar.då hoppas jag att det funkar. Enligt instruktionsboken ska kontrollampan för glödningen lysa som funktionskontroll när man slår på tändningen, men det kan ju inte stämma.Vilka lampor ska lysa när man slår på tändningen? Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
| Gissningsvis lyser alla ett kort tag som funktionskontroll... Men det framgår av instruktionsboken ju. | |
| Det var visst ett tramsigt svar! Jag ber så mycket om ursäkt! Men jag är rätt övertygad om att det som står i instruktionsboken är korrekt i det här fallet! Varför inte? | |
|
Du är ursäktad,frågan kanske är onödig men jag har flera lampor som inte lyser men ska göra det enligt instr.boken.Bl.a. nivåregleringen, bromsbelägg och glödning.Men just glödningen är ju konstigt om den ska lysa för funktionskontroll, då vet man ju inte om den glöder eller bara visar att den funkar. Detta är ju inget stort problem men var mest nyfiken på hur det ska vara, får väl åka till BMW och läs av ev. felkoder. Pelle Bmw 525 TDS -95 BMW 530DA -02 Mustang -65 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.