AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
932

Skrikande brommsar

Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
Hej jag var och köpte nya bromsklossar på mekonomen till min bmw e39 och tänkte ..skönt nu har man bra bomsar igen men mot min stora besvikelse så tjuter dom utav bara fan.... är det någon som skulle kunna tala om för mig vad det kan bero på. Eller om det bara är att bita i det sura äpplet och köpa ny någon annanstans....kan det vara så att bromsskivorna är dåliga ???... Robban...
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Mekonomens blomsbelägg av den billigare sorten till bmw verkar skrika om man inte lägger eltejp bakom dem.

Textarbeläggen som de säljer är däremot bra, men varför då inte lägga pengarna på orginal istället?

6a - för det är du värd
Visa användare
69
Robban_73
Bmw 528iA Touring -99
Bmw X5 sport -02
det kommer att sitta nya belägg på och det kommer att stå bmw på dom .. men tack iallafall. tja....
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Originalbeläggen skriker också. Men jag tog bort mina och putsade rent ok och belägg med stålborste och smärgelduk och la på aluminiumpasta på alla kontaktytor. Blev tyst och bra.

Håkan
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hade också samma problem med mekonomens belägg på min e30,men de va bara att lägga på lite kopparpasta på kontaktytorna så blev hur bra som helst...som Håkan också nämner ovan.
Mi
20
Micketboy
730iA -88
525i -95
Eller biltemas universalskrikdämpningplattor som man klipper till själv efter belägget.
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Appelqvist: är inte Textar beläggen just samma som används som BMW original? För i så fall är det i princip original, bara utan att det står "BMW" på dem?..
Fast jag tycker att original är bra i alla avseenden (grepp, skivvänliga) förutom att de dammar lika mkt som typ Biltemas. Samma dag som man tvättat fälgarna så bildas det bromsdamm på dem...

Är det nån som har provat Green stuffs eller nåt annat "racing" märke? De kanske dammar lite mindre iom att de är hårdare...

BMW 4EVER
Bilen: Länk
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jo, jag har också en svag misstanke om att det är samma tillverkning, men det är som alltid.... svårt att veta säkert.

Båda är ju bra i alla fall =)

6a - för det är du värd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.