|
|
|
|---|---|
|
Vad kostar det att renovera en m20b25 som sitter i e30 325erna? Lager,packningar,packboxar,kolvringar och kamrem med spännrulle är väl det man brukar byta vid en renovering? iaf dom sakerna jag skulle vilja veta ungefärligt pris på! | |
|
Vev 6*120 :- Ram 1050:- Ringar 1500:- packningar 1890:- Rem/spännare 410:- Dock sällsynt att botten delen av motorn behhöver renoveras. Oftast så är det toppen som behöver översyn, är kammen sliten kostar det minst 10000:- i bara delar. |
|
|
Glömde att man givetvis även byter oljepump vid renovering, kostar 1100:- Även vattenpump samtidigt som remmen, 400:- |
|
|
Gå in på www.motornord.se. Där finns nog allt du söker. Packningssats/sotningssats 1450 kr Kamrem & spännrulle 425 kr Kolvringar M20 2,5, M40,M50 2,5 -09,92 Sats för 2-cyl, borr 84mm 575 kr Ramlager 1100 kr Div. packboxar kanske 3-400 kr Lycka till! Jag längtar själv tills när man har en B25:a o renovera:D // Ronelov |
|
|
OK..Isåkare hittade andra priser kanske.. men ungefär samma ändå... Kolla runt lite men se till o köp en bra toppackning. Någon hade jämfört Biltemas med Motornords och det var gode skillnad på tjocklek etc. Kollade Motornords hemsida ang. priser... Lycka till// Ronelov |
|
|
håller på å byter precis allt på min motor lager vattenpump kamrem lämnat in toppen på ren. omslipning av vev mm..... tror ja hamnar runt 20 k.. men då har ja bytt småsaker som ej behöver bytas egentligen också.. MVH/Jonas |
|
|
ej bytt kolvar ringar då den såg ut att vara nyhonad när ja skruvade bort toppen MVH/Jonas |
|
| oj..lägger nog planer på att renovera motorn på is ett tag då jag ser att det kostar lite=) tusen tack för era svar dom har varit till hjälp=) | |
|
behöver ju inte bli så dyrt.. sotningssatsen går på ca 2000 kompletteringssats packboxar å trågpackning å sånt ca 600 ram vevlager ca 1500.. du kan ju göra jobbet själv.. ja lämnade in min topp kostar ca 5500 då ingår sotningssats då fräser dom in ventiler byter tätningar å styrningar + att dom planar om det behövs.. vattenpump kamrem spännare och den biten är ju en fördel om man byter också.. jag har ju köpt till exempel nya tändkablar, kostade drygt 2000 fördelarlock drygt 800 rotor 250.. sånt kanske du inte behöver byta... så de beror ju på hur mycke du vill byta... MVH/Jonas |
|
| saken är den att jag har tillgång till både hjälp och verktyg genom skolan! går fordon så där kan jag renovera toppen! har även industri som kan hjälpa med att tillverka vissa saker om det skulle behövas..och allt renoverings jobb är tänkt att jag ska göra som ett skolarbete! måste nog räknas noga på det här innan man skruvar ner motorn!! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.