|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag köpte denna idag: Länk Men bilden flimrar och ljudet är hur dåligt som helst! kopplar jag ps2:an till 230 utag i väggen blir det klockrent! (Den nya lilla ps2:an) Är det för dålig effekt på den omformlaren? På adaptern till ps2:an står det att den ger ut 8,5V och 5,6A | |
|
"150 W kontinuerlig uteffekt" Min ligger på 300W och den funkar klockrent till en Xbox. |
|
|
Ja det är nog det som är problemet.. får åka och byta min till 300w istället.. kostar dock 200:- extra =/ men det måste ju funka ;) |
|
| Men enligt ditt indata så behövs det ca 50w. Säg 60w efter förluster. Så det är nog inte just effekten som är problemet, kanske det inte är stabil spänning och/eller störningar? | |
|
Det är nån störning!!! Jag har ju den lilla nya ps2:an. Jag provade att koppla till ett separat bilbatteri bredvid bilen.. Det blev genast mycket bättre bild! Sedan provade jag att jorda omvandlaren/transformatorn och då blev det också lite bättre. Men inte alls lika bra som att koppla den till ett "riktigt" 230v utag i väggen. Igår var jag och bytte min 150w till en 300w från teknikmagasinet. Och det gjorde ju inte heller någon skillnad! Vad kan jag göra??? /Martin |
|
|
Jag hittade felet.. var ju tvungen att jorda videosignalen..Hade missat det =/ Nu är iaf. alla kablar dragna. och bara finjusteringar kvar.. allt funkar perfekt =) En annan tanke är att man borde kunna koppla ljudet direkt till slutsteget?? Ljudet blir mycket mycket sämre en när man kör tex. radio el. band. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.